Autor: Roman J. Farański (faranski_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 26 Sep 2000 - 22:12:13 MET DST

> Bzdura. Wydaje mi sie, ze lejesz wode nie do Frani, ale do
> naszych glow. Nie masz pojecia o czym piszesz. Kazdej czastce
> istotnie odpowiada fala o odpowiedniej dlugosci i faktycznie wylicza
> sie to z wzoru de Brogliea, ale nie jest to fala elektromagnetyczna.

A jaka to jest fala ........... ?

Cytat za Morgenau, Murphy - ..."pytanie, czy elektron jest cząstką, czy falą jest pytaniem o kolor jaj słonia, gdyby słon jaja znosił".

Tylko prosze, bez kwantowki, rownania Schrodingera, funkcji falowej i pierwszej, czy drugiej poprawki do niej. Zalozmy, ze mechanika kwantowa jest li tylko uproszczonym modelem matematycznym nie majacym nic wspolnego z rzeczywistoscia, ot taki "trening umyslu".

Pozdrowienia

Roman