Autor: Jerzy Peszke (j.peszke_at_rocketmail.com)
Data: Wed 23 Jun 1999 - 07:41:13 MET DST

Tak sie akurat glupio sklada iz jestem nauczycielem chemii w jednej z wyzszych uczelni w Polsce, zaznaczam iz jest to placowka panstwowa. A prwda jest taka ze wydajac pieniadze ogladamy je z kazdej strony aby kupic odczynniki najtaniej i o okreslonych parametrach. Czy polski chloroform kosztuje tyle - chetnie kupilibysmy wieksza ilosc po takiej cenie (warunek - odpowiednia czystosc, parametry moge Ci podeslac), to samo z benzenem. Z tego co sie orientuje to ceny rozpuszczalnikow polskich i zagranicznych (Aldrich, Lancaster, Fluka) wychodza na korzysc tych ostatnich (poza kilkoma wyjatkami). Polski benzen jest na przyklad zanieczyszczony tiofenem, nieco drozszy zagraniczny jest tego pozbawiony.
Poniekad masz racje, polskie rozpuszczalniki o czystosci cz. sa tansze od zagranicznych, natomiast o czystosci cz.d.a. niestety nie, co w niektorych pracach badawczych jest koniczne.

Jurek

---Witold Mozga <mozgaw_at_rocketmail.com> wrote:

> [...]
wszystkim
20 ml

> Wcale nie przesadzam. U nas czasami trudno wytrzymac,
> gdyz ze studzienek czuc nie tylko pirydyne, ale
> fosforyny i siarkowodor. Sam osobiscie lalem roztwor
> dimetylosulfidu.

badawcza

> Gdzie Wy kupujecie te rozpuszczalniki? W Aldrichu?
> Polski chloroform cz.d.a (wcale niezly) kosztuje
> ok.15zl za litr a jest to jeden z drozszych
> rozpuszczalnikow. Benzen jest znacznie tanszy.

> Prywatna placowka moze by nie wytrzymala, ale
> utrzymywane m. in. z Twoich podatkow uczelnie wyzsze
> wytrzymaja.
>

> DO YOU YAHOO!?

http://mail.yahoo.com

DO YOU YAHOO!?