Autor: Lukasz Kuzma (kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 22 Jun 1999 - 12:34:38 MET DST

>tego prostego wzgledu iz od pieciu lat pracuje przy
>ciezkiej wodzie, deuterowanym DMSO itp. Nie raz
>mialem te substancje na rekach i nie zauwazylem u
>siebie jakis skutkow ubocznych. Z racji tego iz
>pracuje w warunkach ktore w pewnych przypadkach moga
>byc nieobojetne dla zdrowia, co roku mam wykonywane
>kompleksowe badania lekarskie i... wyglada na to ze
>do emerytury dociagne.

Mysle iz jakbys kilka szklanek ciezkiej wody wypil to moglyby wyjsc jakies komplikacje... Jakby sie nie patrzec to detuter i prot solidnie sie roznia... poza tym reakcje z deuterem zazwyczaj nieco wolniej zachodza niz z "normalnym" protonem...
pamietajmy iz w wodzie znajduje sie deuterowana woda... i jakos zyjemy...  to jest chyba kwestja ilosci... jakbys sie nawet umyl w ciezkiej wodzie nie byloby zadnych klopotow... ale jakbys wypil tyle wody deuterowanej aby bylo tego juz kilka procent w twoim ciele.. to kto wie... A poza tym nie wiemy ile tlenu rozpusza sie w ciezkiej wodzie... moze byc wyrazna roznica... moze dlatego rowniez ryby zdychaja... koncze te rozwazania...

Lukasz Kuzma
Minister Spraw Zagranicznych KNSCh "ALLIN" Department of Chemistry
Wroclaw University of Technology