Autor: Marcin Marecki (mama_at_olicom.dk)
Data: Thu 08 Apr 1999 - 12:07:49 MET DST

Przeprowadzilem reakcje wymiany estru grupy glicerynowej na etanolowa.

Ester glicerynowy + etanol -> ester etanolowy + gliceryna

Prawa strona to sfazowana ciecz. Moj problem to resztki mydel I innych zanieczyszczen, ktore zawiera ester etanolowy. Czytalem ze mozna dodac absorbent - ziemie bielona (chyba dobrze pamietam) I w podwyzszonej temperaturze zanieczyszczenia zostana wchloniete.

Chcialbym aby ktos mi podal jakis alternatywny absorbent lub metode eliminacji zanieczyszczen. Czytalem o mozliwosci wykozystania trocin, wegla drzewnego
(moze I aktywnego lub oczyszczonego ?). Jakas ich ocena ?

Na czym polego proces absorbcji zanieczyszczen ? Czy podczas takiego procesu jest rowniez pochlaniana substancja ktora chcemy oczyscic I to proporcjonalnie ?

Dziekuje,
Marcin

PS. Byc moze wypowiadam sie niezbyt scisle, ale mam nadzieje, ze zostane dobrze zrozumiany.