Autor: Pawel Pawlowicz KCh (paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL)
Data: Tue 10 Mar 1998 - 14:21:33 MET

> From: "Gabriel Drabik" <gabrys_at_zeus.polsl.gliwice.pl>
> To: "Chemia lekka, latwa i przyjemna ;)" <CHEMFAN_at_pluton.pol.lublin.pl>
> Subject: Magnetyzery
> Date: Mon, 9 Mar 1998 20:04:52 +0100

> Witam....
>
> Dawno dawno temu na poczatku istnienia tej listy prowadzona byla
> dyskusja na temat magnetyzerow paliwa.
> Wowczas to nikt z obecnych tu zarowno fachowcow jak i amatorow
> nie umial podac przyczyny dzieki ktorej mialo by to faktycznie
> cos dawac, zatem naszym wnioskiem bylo ze to zwykle naciaganie
> ludzi.

> [...]

Jestem zainteresowany materialami: Pawel Pawlowicz, Katedra Chemii Akademii Rolniczej, Norwida 25, 50-375 Wroclaw.

Co do spinow protonow: mozna je zmienic stosujac ROWNOCZESNIE  pole magnetyczne i promieniowanie elektromagnetyczne o czestotliwosci odpowiedniej do wartosci indukcji magnetycznej (czestotliwosci rezonansowej). Polu 1Tesla odpowiada ok. 60 MHz, mniejszemu polu liniowo mniejsza czestotliwosc. Cala sprawa magnetyzera wyglada jednak na bajer, gdyz czas relaksacji spinow (czas, w ktorym wracaja one do stanu podstawowego) jest rzedu milisekund, watpliwe, aby w tym czasie paliwo dotarlo z magnetyzera do cylindra.
Przy okazji: opisany efekt jest podstawa obrazowania NMR (Nuclear Magnetic Resonance), zwanego tomografia rezonansu magnetycznego (slowo "jadrowy" jakos zniknelo jako zle kojarzace sie), bardzo cennej metody w diagnostyce medycznej, a takze spektroskopii NMR, bez ktorej chemik organik nie moze sie obejsc. Pozytywne efekty magnetyzera sa raczej rezultatem wykonanej przy montazu magnetyzera regulacji gaznika.

Pozdrowienia.