Autor: andyk_at_noc.uwb.edu.pl
Data: Wed 11 Mar 1998 - 00:32:43 MET

> Pisalem o elektrolizie cloranu i nie wiem jak jest z elektroliza
> nadchloranu. Z praktycznego punktu widzenia elektroliza KClO3 do KClO4 nie
> ma sensu gdyz szybciej mozna otrzymac HClO4 i zobojetnic go amoniakiem.

Z NaCl lub KCl mozna otrzymac chloran, a z niego nadchloran, jednakze najwiekszy problem jest z anoda - na niej wydziela sie chlor in statu nascendi i kiepskiej jakosci elektrody grafitowe nawet rozsypuja sie z czasem na proszek. Najlepsza na anody w tym wypadku jest platyna, ew. platynowany tytan. Katoda moze zas byc nawet stal. Jest jeszcze problem redukcji katodowej dopiero co powstalych zwiazkow tlenowych, w celu jej zapobiezenia dodaje sie nieco dwuchromianu. Srodowisko elektrolizy powinno byc lekko kwasne.

> Dlaczego tylko ja odpowiadam na te pytania, czyzby temat malo
> interesujacy.

Temat jest interesujacy.

Pozdrowienia
ak