Re: [WINNT] Licencja Win10

To: winnt@man.lodz.pl
Subject: Re: [WINNT] Licencja Win10
From: MadSnack <msnack@o2.pl>
Date: Fri, 24 Feb 2023 14:14:05 +0100
W dniu 2023-02-24 o 10:06, Trybun pisze:

Za rządów PO, tak gdzieś na początku ich kadencji weszła ustawa że firmy energetyczne muszą, maja obowiązek w nowostawianach bądź modernizowanych sieciach energetycznych udostępnić łącze dla potrzeb telekomunikacji. Od

Tu chodzi o sieci przesyłowe a nie dystrybucyjne. Zajmuje się tym Exatel. Ale oni są hurtownikiem. Być może chodzi Ci o podwieszanie światłowodów na słupach będących w dyspozycji operatorów sieci dystrybucyjnych przedsiębiorcom telekomunikacyjnym. UKE uregulowało to dopiero ze dwa lata temu. Mankament jest taki, że musi się znaleźć lokalny dostarczyciel internetu, który zainwestuje w sieć światłowodową.

tego czasu w moim rejonie trzy razy wymieniali sieć ale miejsca dla kable telekomunikacyjnego na nich brak. Nie chodzi mi o to że Tusk zrobił Polakom jakąś przysługę uchwalając to prawo, on zgodnie nie tylko z konstytucją ale z elementarnymi zasadami współżycia społecznego mieszkańców musi/powinien to zrobić.

W 2016 roku ruszył Program Operacyjny Polska Cyfrowa. Jednym z punktów jest dostęp do szybkiego internetu. Tu gdzie mieszkam w ramach tego projektu Tauron powiesił na słupach swoje światłowody. Tylko 3 lata im to zajęło, więc względnie szybko zadziałali. Na tych samych słupach wisi też światłowód lokalnego dostawcy internetu. Niestety nie wiem jak to wygląda w innych regionach Polski. Ale weź pod uwagę, że to jest przynajmniej 20 lat zaniedbań. Od czasu jak TP S.A. została sprzedana Orange, to Francuzi przestali inwestować w infrastrukturę na peryferiach. To są wysokie koszy przy minimalnych zyskach. A skoro nie było jako takiej sieci szkieletowej to pomniejsze telekomy też to miały w poważaniu. Tylko duże miasta bo tam jest łatwo, szybko i tanio. Ja mieszkam w małej miejscowości i gdyby nie to, że TP S.A. w połowie lat 90 nie postanowiła nas stelefonizować to bym się bujał z internetem aż do teraz. Tak przy okazji - Tauron nie jest detalistą i jakaś firma musi zawrzeć z nimi umowę i te parę metrów światłowodu doprowadzić do Twojego domu.

> Władza musi także egzekwować  uchwalone już prawo i zmienić wreszcie
> zasady przydzielania koncesji na usługi radiotelekomunikacyjne z
> uwzględnieniem potrzeb końcowego odbiorcy a nie po to aby tylko sobie > i dostawcom robić dobrze.

Co do przydzielania koncesji to spróbuj odebrać komuś takową to zaraz podniesie się larum, że chcesz zamknąć usta "wolnym mediom" - cokolwiek by to miało znaczyć. Im się wszystkim wydaje, że te koncesje dostali po wsze czasy.

--
/--oooO-MadSnack-Oooo--/