Re: [ot] ranking syst. operacyjnych

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 6 Mar 2013 22:20:57 +0100

rs <no.address_at_no.spam.pl> napisał(a):
> cos sie ta argumentacja buja. przeciez MS wydal od XP VIste i 7.
> prawda? jak sam widzisz, Vista sie nie przyjela, bo ma ponizej 10%
> rynku i jej popularnosc spada, wiec to nie jest sprawa MS, ze nie
> wydaje "godnego nowego nastepce", ale ludzi, ktorzy takiego systemu
> uzywaja, jaki im pasuje. jesli ja mam fanaberie jezdzic do pracy na
> wrotkach albo rowerze, to nawet jesli moge, nie decyduje sie na
> przesiadke w samochod.

Właśnie dlatego, że ludzie używają takiego systemu jaki im pasuje nie
przeszli na Vistę, która nie była godnym następcą. Nie widzę tu żadnej
sprzeczności.

> jak widac sporej czesci ludzi, nie potrzeba nowego systemu do tego co
> robia. przyzwyczaili sie, nie chca zmian, nie sa gadzeciarzami (jak
> pewnie wiekszosc na tej grupie), ktora ugania sie za nowinkami. jesli
> popatrzysz na wykresy trendow, to zobaczysz, ze udzial XP maleje. i
> bedzie malal w przyszlosci. przeciez taka jest charakterystyka rynku.
> technologie nie sa wymieniane z dnia na dzien, ale to jest czesto
> bardzo dlugi procesz. kiedys te stare komputery padna, bo nie beda
> reperowane do konca swiata, a z nowymi przyjdzie nowy system.

Oczywiście, że tak, wcale temu nie przeczę.

> prawdopodobnie te statystyki nie sa zebrane na podstawie sprzedazy
> systemow, ale na podstawie ich obecnosc w internecie. <rs>

Nie prawdopodobnie, tylko na pewno, metodologia nie jest tajna.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/