Re: [ot] ranking syst. operacyjnych

Autor: rs <no.address_at_no.spam.pl>
Data: Wed, 06 Mar 2013 12:23:45 -0500

On Wed, 6 Mar 2013 17:49:33 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
<gnthexfiles_at_poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
>Ja nikogo nie łajam, ani nie pohukuję, niech sobie siedzą na jakim systemie
>chcą, mogą nawet na CP/M. Ale fakt pozostaje faktem: 12-letni system jest
>stary. Spróbuj znaleźć użytkowników 12-letniego Linuksa albo Mac OS. To, że
>MS nie potrafił na czas wydać godnego następcy XP nie sprawa, że ten system
>staje się młodszy. Podobnie to, że nadal powstają programy i sterowniki na
>XP też nic nie zmienia. Liczy się to, że świat poszedł do przodu i pewne
>rzeczy, które na nowszych Windowsach są bezproblemowe, na XP są czasem
>upierdliwe, czasem wymagają patchowania a czasem niemożliwe.

cos sie ta argumentacja buja. przeciez MS wydal od XP VIste i 7.
prawda? jak sam widzisz, Vista sie nie przyjela, bo ma ponizej 10%
rynku i jej popularnosc spada, wiec to nie jest sprawa MS, ze nie
wydaje "godnego nowego nastepce", ale ludzi, ktorzy takiego systemu
uzywaja, jaki im pasuje. jesli ja mam fanaberie jezdzic do pracy na
wrotkach albo rowerze, to nawet jesli moge, nie decyduje sie na
przesiadke w samochod.
jak widac sporej czesci ludzi, nie potrzeba nowego systemu do tego co
robia. przyzwyczaili sie, nie chca zmian, nie sa gadzeciarzami (jak
pewnie wiekszosc na tej grupie), ktora ugania sie za nowinkami. jesli
popatrzysz na wykresy trendow, to zobaczysz, ze udzial XP maleje. i
bedzie malal w przyszlosci. przeciez taka jest charakterystyka rynku.
technologie nie sa wymieniane z dnia na dzien, ale to jest czesto
bardzo dlugi procesz. kiedys te stare komputery padna, bo nie beda
reperowane do konca swiata, a z nowymi przyjdzie nowy system.

>Głosy będą różne, jak zawsze. Ja nie oceniam użytkowników XP, bo powodów
>używania tego systemu mogą być tysiące. Ale jeśli ktoś kupuje nowy komputet
>i chce mieć tam XP (zakładam, że nie ma licencji na XP, więc nie odnoszę się
>do kwestii finansowych), to mogę się tylko uśmiechnąć.

prawdopodobnie te statystyki nie sa zebrane na podstawie sprzedazy
systemow, ale na podstawie ich obecnosc w internecie. <rs>