Re: net use w windows 8

Autor: Jacek W. <jacek_at_tridex.com.NO-SPAM.pl>
Data: Tue, 5 Mar 2013 14:38:40 +0100

Użytkownik "MarkPunk" <markpunk_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
W dniu poniedziałek, 4 marca 2013 14:53:14 UTC+1 użytkownik Jacek W.
napisał:

> to o czym piszesz to zauważam już tak od XP

> bo dyski są mapowane osobno dla każdego usera, więc jeśli je
> zmapowałeś jako User1
> to cmd uruchomione w kontekście User1 je zobaczy ale uruchomione w
> kontekście User2
> czy Admin juz nie - bo niby skąd

No niby tak, ale dlaczego CMD uruchomione w kontekście admina wykonuje
poprawnie np. dir na zmapowanym dysku, którego net use w tym samym
kontekście nie pokazuje?
To właśnie jest nie do pojęcia.
Z drugiej strony tyle już nagrzebałem w rejestrze, że wszystko mogłem
zepsuć.

> Jako zwykły user nie da się przechwycić portu przypisanego do
> urządzenia
> fizycznego, czyli jeśli w kompie jest fizyczny port LPT1 to nie
> możesz mapować
> LPT1 za pomoca net use

To oznacza, że w Win8 user Ziutek z prawami administratora jest
traktowany jak Ziutek z ograniczonym dostępem w XP - dobrze dedukuję?

Jacek W.