Re: net use w windows 8

Autor: MarkPunk <markpunk_at_poczta.fm>
Data: Tue, 5 Mar 2013 05:11:35 -0800 (PST)

W dniu poniedziałek, 4 marca 2013 14:53:14 UTC+1 użytkownik Jacek W. napisał:
> Czy ktoś poza mną zauważył dziwności w zachowaniu net use w Windows 8?

to o czym piszesz to zauważam już tak od XP

> U mnie jest tak, że net use wydane z okna CMD bez praw admina (wersja
>
> 1) pokazuje wszystkie podmapowane dyski, a w przypadku CMD
>
> uruchomionego z adminem (wersja 2) ich nie pokazuje.

bo dyski są mapowane osobno dla każdego usera, więc jeśli je zmapowałeś jako User1 to cmd uruchomione w kontekście User1 je zobaczy ale uruchomione w kontekście User2 czy Admin juz nie - bo niby skąd

> Na dodatek, próba podmapowania poru LPT kończy się niepowodzeniem w
>
> wersji 1 - żąda nazwy użykownika i hasła i cokolwiek by nie wpisał, to
>
> błąd mapowania.
>
> W wersji 2 mapowanie LPT przebiega bez problemu bez pytania o
>
> cokolwiek, ale za to podmapowane port nie są pokazywane w wersji 1.

Jako zwykły user nie da się przechwycić portu przypisanego do urządzenia fizycznego, czyli jeśli w kompie jest fizyczny port LPT1 to nie możesz mapować LPT1 za pomoca net use

w tej sytuacji najprościej jest w programie z którego chcesz drukować zmienić domyślny port na LPT2 i ten to port przekierować net use'm

lub jako admin wejść w menadżer urządzeń i zmienić nazwę lokalnego portu jako LPT2 lub LPT3 wówczas system pozwoli zmapować Ci LPT1 z uprawnieniami usera zwykłego