Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon, 16 Apr 2012 16:11:45 +0200

Dnia Mon, 16 Apr 2012 14:36:14 +0200, jadryś napisał(a):

(ciach…)

> Cały czas dyskutujemy (przynajmniej ja) tylko i wyłącznie o okienach i
> o nieprawidłowym wyświetlaniu w nich treści przy użyciu innej czcionki
> niż standardowa.

Hmm… W podstawoej kompozycji używany jest Segoe UI. Po powiększeniu fontów
dalej używany jest Segoe UI. Font się nie zmienił. No to jakie użycie
czcionki innej niż standardowa, skoro dalej używana jest… standardowa?

> Już nie wiem czy rozmawiam z kimś poważnym..? Zmień czcionkę na
> standardową i wtedy zobaczysz jak treść w oknie powinna wyglądać w
> porządnym systemie przy wyborze innej niż standardowa czcionka.

Pokaż proszę w końcu screena, jak to powinno wyglądać. Bo wg mnie wygląda po
przeskalowaniu jak trzeba, R.e.m.e.K też nie wie o co Ci chodzi, a Ty z
uporem maniaka dalej twierdzisz „jest źle”.

> Tak, zainstaluj choćby aplikację do modemu Adudata i zmień czcionkę..
> Wtedy przekonasz się że ten twój rzekomo wspaniały system to zwykły
> gniot, i cofnięcie się w rozwoju do poprzednika.

Pokaż w końcu screena z tego programu.

http://bit.ly/HHyV9d

> Naprawdę nie widzisz kropek na końcu zdań zamiast tekstu który powinien
> być widoczny?

Wiesz, że rozmiar kolumny możesz zmienić?

> Co tu w moim przypadku można mówić o jakiejkolwiek wiedzy.. Po prostu od
> jakichś 10ciu lat używam komputerów i to wszystko. Kiedyś dawno temu
> potrafiłem napisać skrypt pod Linuksa, czy zainstalować program ze
> źródeł, teraz jednak już mnie to przestało interesować. Teraz tylko
> czysta konsumencja i wymagania jakości od tych którzy za swoje wyroby
> każą sobie płacić.
>
> A ocena no cóż, mam kilka komputerów z różnymi systemami, no i wg. nich
> jestem w stanie ocenić partackie niedoskonałości W7.

Wymieniłeś coś poza powiększaniem fontów? I to jeszcze nie potrafiąc
posłużyć się choć jednym przykładowym screenem? Jakoś nie zauważyłem…

(ciach…)
> To jest zdanie na dzień dzisiejszy, a jako żywo pamiętam te statystyki w
> różnych mediach względem bicia kolejnych rekordów przez Vistę zaraz po
> wprowadzeniu jej na rynek. No i to wychwalanie jej nowoczesność i
> przewaga nad XP.

Jakiś link na poparcie tezy?

> Z tego że w zaślepieniu nie widzą przed nosem ewidentnego problemu który
> się pojawia po zmianie czcionki.

Zmieniłem domyślnego Segoe UI na Times New Roman dla kilku elementów. To
mówisz, że gdzie ten problem jest?
http://ifotos.pl/zobacz/Windows-7_rehrarh.PNG/

> - Który dla mnie jest jak do tej pory głównym powodem krytyki.

To ja przepraszam, nie mam więcej pytań.

> Mógłbym jeszcze oczywiście ponarzekać na trochę zagmatwane konfigurowanie
> sieci WiFi, i zapytać dlaczego programiści W7 nie potrafili tego uprościć
> żeby konfiguracja była równie łatwa jak w telefonach czy tabletach, ale
> to wada o wiele mniejszej rangi.

No tak - kliknięcie ikony w tray'u, wybór jednej z dostępnych sieci,
wpisanie klucza i ewentualne zaznaczenie opcji, żeby komputer łączył się z
wybraną siecią, jeżeli jest dostępna, to naprawdę zagmatwana konfiguracja…

> Tak samo jak częste wariacje svchosta, i parę innych spraw.

Jakich? Konkretnie.

[ Rozczarowanie: Kiedy czasem myślisz, że los się do ciebie uśmiechnął,    ]
[ a ty go po prostu rozśmieszyłeś.                       (demotywatory.pl) ]