Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: jadryś <rg_at_yachoo.com>
Data: Fri, 13 Apr 2012 20:55:17 +0200

W dniu 2012-04-12 20:59, JoteR pisze:

> Na pewno chodzi o "usterkę" w MBR a nie konsekwencje zakładania
> partycji wg linuksianego pojęcia geometrii?

Przede wszystkim chodzi o sabotaż stosowany przez Microsoft. Oni
zawłaszczają komputer użytkownika. Windowsowa komenda "fixmbr" w
sytuacji gdy ma się na dysku również Linuksa wywołuje usterkę ..

> Tak, Windows nie za dobrze radzi sobie z wirusami. Dlatego czyszczenie
> MBR-u z linuksianych śmieci robi się starym poczciwym fdiskiem. Lub
> inszym Boot-Item.

Czyli wg. Ciebie komputer= Windows? Widzę że czujesz się na siłach,
szkoda że nie było Ciebie w tym sztabie ludzi którzy bezradnie
rozkładali ręce i zalecali wymianę dysku.

> Nic ekscytującego. Po prostu fdiskiem zdejmuje się wszystkie partycje,
> reboot, następnie wykonuje fdisk /mbr lub fdisk /cmbr numer_dysku i
> voila - dysk jak arabska dziewica, gotowy na przyjęcie następnego
> klienta.

Niestety, tylko w Twoich wyobrażeniach... Nie wiem co wyczyniali w tych
punktach naprawy żeby wyczyścić MBR. Ale ja poza wielokrotnymi próbami z
komendami użyłem również specjalnej płyty do obsługi dysków. Po tych
zabiegach wkładam płytę do napędu, instaluje się Win XP, następuje
restart komputera i... komunikat "blad ladowania systemu"... Dopiero
spod Linuksa udało mi się wreszcie usunąć tą usterkę.Różnego rodzaju
próby zajęły mi nieomal tydzień. To było za pierwszym razem, za drugim
niestety, - nic nie dało się zrobić poza instalacją GRUBA w trakcie
instalacji Windows.

> Takie teraz serwisy...

Ty oczywiście jesteś wyjątkiem;-)

> No właśnie ;->

> JoteR

Nie chcesz to nie odpowiadaj na zadane pytanie.. Akurat pod tym względem
nie ma żadnego przymusu.