Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon, 16 Apr 2012 15:01:45 +0200

Dnia Fri, 13 Apr 2012 20:55:17 +0200, jadryś napisał(a):

> Przede wszystkim chodzi o sabotaż stosowany przez Microsoft. Oni
> zawłaszczają komputer użytkownika. Windowsowa komenda "fixmbr" w
> sytuacji gdy ma się na dysku również Linuksa wywołuje usterkę ..

W takim razie dystrybucje Linuksa (nie wiem, czy jeszcze jest to aktualne)
też stosowały sabotaż. Bootloader ładujący się w MBR czy instalacja pingwina
wyżynająca całą strukturę dysku i partycjonująca go od podstaw, powodowały
usterkę, gdy na dysku chciało się mieć również Windows.

Prawda jest jednak taka, że jak małpie dasz brzytwę, to też sobie krzywdę
zrobi. Tak samo jest z użytkownikiem-eksperymentatorem, który się bierze do
zabawy metodą „dalej, dalej, dalej, instaluj”, nie czytając nawet tego, co
mu instalator w komunikatach wyświetla. Potem jest płacz i zgrzytanie
zębami, że zdjęcia z imienin cioci ten zły Windows / Linuks / Masaj
wyrżnęły.

> Czyli wg. Ciebie komputer= Windows? Widzę że czujesz się na siłach,
> szkoda że nie było Ciebie w tym sztabie ludzi którzy bezradnie
> rozkładali ręce i zalecali wymianę dysku.

Przy nadpisanym MBR?!

> Niestety, tylko w Twoich wyobrażeniach... Nie wiem co wyczyniali w tych
> punktach naprawy żeby wyczyścić MBR. Ale ja poza wielokrotnymi próbami z
> komendami użyłem również specjalnej płyty do obsługi dysków.

Cóż to za specjalna płyta do obsługi dysków była? Można wiedzieć?

> Po tych zabiegach wkładam płytę do napędu, instaluje się Win XP, następuje
> restart komputera i... komunikat "blad ladowania systemu"... Dopiero spod
> Linuksa udało mi się wreszcie usunąć tą usterkę.Różnego rodzaju próby
> zajęły mi nieomal tydzień. To było za pierwszym razem, za drugim
> niestety, - nic nie dało się zrobić poza instalacją GRUBA w trakcie
> instalacji Windows.

Instalka Windows wrzuca GRUBa? Dziwne, że instalacje Windows, które robiłem,
nawet śladu jego nie miały…

(ciach…)

[ W życiu nie liczą się tylko ciało i muskuły - ważny jest jeszcze fryz.   ]
[                                                           (Johnny Bravo) ]