Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Thu, 12 Apr 2012 20:59:29 +0200

"jadryś" napisał:

> Narażę się wam jeszcze bardziej, - ta usterka nadpisania MBRu może
> wystąpić tylko gdy "na pokładzie" jest również system rodem z Redmont.

Na pewno chodzi o "usterkę" w MBR a nie konsekwencje zakładania partycji wg
linuksianego pojęcia geometrii?

> A już masz gwarancję awarii gdy będziesz chciał usunąć GRUBa
> z poziomu Windowsa komendą "fixmbr"

Tak, Windows nie za dobrze radzi sobie z wirusami. Dlatego czyszczenie MBR-u
z linuksianych śmieci robi się starym poczciwym fdiskiem. Lub inszym
Boot-Item.

> Chciałbym widzieć tego gamonia przy robocie.

Nic ekscytującego. Po prostu fdiskiem zdejmuje się wszystkie partycje,
reboot, następnie wykonuje fdisk /mbr lub fdisk /cmbr numer_dysku i voila -
dysk jak arabska dziewica, gotowy na przyjęcie następnego klienta.

> Byłem w dwu serwisach które tylko co mogły zrobić to zalecenie wymiany
> dysku.

Takie teraz serwisy...

> Jednak nie chwaląc się jakoś sam w końcu się z tym uporałem, bez wymiany
> dysku.

No właśnie ;->

> Potrafisz rzeczowo uzasadnić to ostatnie słowo?

Taki nick sobie kiedyś wymyśliłem - Jacek Rylski, do usług, inicjały JR,
fonetycznie: JoteR.

JoteR