Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Thu, 12 Apr 2012 21:02:20 +0200

Dnia Wed, 11 Apr 2012 12:41:01 +0200, jadry艣 napisa艂(a):

> Uwa偶asz 偶e znak $ na ko艅cu nazwy p艂atnego systemu operacyjnego jest
> chybiony?

Uwa偶am, 偶e maniera taka w艂a艣ciwa jest 艣lepym wyznawcom, kt贸rzy nie patrz膮 na
dane narz臋dzie pod k膮tem rzeczywistych wad i zalet.

> I cz艂owieku! - kto tu wojuje?? Tylko Ty i Tobie podobni, ja
> wytykam tylko wady kt贸re utrudniaj膮 u偶ywanie tego systemu.

Jak na razie nie podpar艂e艣 swoich twierdze艅 nawet kawa艂kiem screena. Przed
chwil膮 sprawdzi艂em - powi臋kszy艂em fonty. Jako艣 nic mi si臋 nie rozsypa艂o:
http://s6.ifotos.pl/img/Windows-7_reppqeq.PNG
Faktem jest, 偶e teksty w oknach np. Panelu Sterowania nie zosta艂y
powi臋kszone. Wystarczy艂o jednak wej艣膰 w Control Panel / Appearance and
Personalization / Display i ustawi膰 opcj臋 鈥濵edium - 125%鈥 czy 鈥濴arger -
150%鈥 i powi臋kszona zosta艂a zawarto艣膰 wszystkich okien.
http://s6.ifotos.pl/img/Windows-7_reppqsx.PNG
Screeny z angielskiej wersji, gdy偶 do takiej aktualnie mam dost臋p.

> Nazwa艂em Kamila Windowsowcem od siedmiu bole艣ci 偶e odp艂aci艂 mi tym samym?

Spe艂niasz pewne charakterystyczne cechy wojuj膮cego pryszczersa, to si臋 nie
dziw, 偶e Ci tak膮 艂atk臋 przypi臋to.

> Co wy wszyscy z tym Ubuntu? Mo偶e Was zauroczy艂, mnie nie.. S膮 lepsze
> dystrybucje.

Ale偶 prosz臋 uprzejmie - u偶ywaj jakiej chcesz. Skoro jednak Windows jest taki
do chrzanu, to po co si臋 z nim m臋czysz?

> OpenSuse. Gentoo, Slackware, to s膮 dystrybucje bardziej godne uwagi.

Niech i tak b臋dzie. :)

> Nie jestem pewny czy to powy偶ej do mnie adresowa艂e艣. To Kamil z jakich艣
> powod贸w naskoczy艂 na mnie. Zreszt膮 jak widz臋 nie tylko Kamil.
>
> To proste w W7 ustawienie innej ni偶 zalecana (100%)wielko艣ci czcionki
> skutkuje zniekszta艂ceniami okien, niewidoczne sa fragmenty tekstu, a u
> mnie np. w oknie aplikacji od modemu niewidoczne s膮 przyciski
> minimalizacji czy wy艂膮czenia.

Mo偶na screena poprosi膰? Bo wcale bym si臋 nie zdziwi艂, gdyby problem mia艂a
aplikacja, u偶ywaj膮ca w艂asnych kontrolek okien.

> W Linuksie sprzed 10ciu i wi臋cej lat nic takiego nie ma miejsca.
> Powi臋kszenie rozmiaru czcionki skutkuje tylko tym 偶e ona jest wi臋ksza...

A poza tym Linuks, to ziemia obiecana, kraina mlekiem i miodem p艂yn膮ca, w
kt贸rej wcale to a wcale nie wyst臋puj膮 problemy. ;D

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ - Men do things for women without expecting sex.                         ]