Re: XP Home OEM - upgrade do Win 7

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue, 10 Apr 2012 20:02:00 +0200

Dnia Tue, 10 Apr 2012 19:04:28 +0200, jadryś napisał(a):

> System oceniam przede wszystkim w możliwościach konfiguracji pod własne
> gusty i upodobania. To baza każdego systemu operacyjnego.

Ja tam raczej patrzę na to, jaką mam bazę dostępnego oprogramowania (free i
płatnego), jak jest z obsługą szerokiej gamy sprzętu, jakie jest dostępne
wsparcie (zarówno producenta, jak i ze strony użytkowników).

> Niemożliwość ustawienia odpowiedniej czcionki to nie żadne szukanie dziury
> a słuszne pretensje pod adresem autorów i zarzucenie im partactwa i
> bylejakości.

Widzisz - ja akurat w DTP siedzę (fakt, że tylko jakieś 6 lat) i Ci powiem,
że systemowy Segoe UI jest całkiem nieźle zaprojektowanym fontem. Czytelny,
dobrze się sprawdza na LCD z włączonym ClearType. Do druku, gdy potrzebuję
bezszeryfowego fontu, to jednak wolę Myriad Pro, ale to ze względu na wiele,
naprawdę wiele innych czynników.

Odpaliłem na drugim kompie system. Wstało Windows 7. Pogrzebałem w opcjach -
o jakie Ci ustawienia czcionek chodzi, bo nie bardzo chwytam?

> I przypominam że ja za ten system zapłaciłem, a więc nie mam pretensji do
> jakichś wolontariuszy filantropów którzy mi swój system podarowali. Jakoś
> nie mogę zauważyć tych cech pozytywnych z W7 w stosunku do XP, sprawia mi
> on sporo problemów których nie miałem w XP.

Jakieś przykłady?

> Może się mylę, ale ja sądzę XP był (i pozostanie na zawsze) szczytowym
> osiągnięciem firmy Microsoft.

Przesiadka przy składzie z 32-bitowego XP z 4GB pamięci na kręconym Athlonie
64 x2 na 64-bitową Vistę z 8GB pamięci i Core 2 Duo pod ręką przy pracy w
składzie? Podziękowałem uprzejmie i XP od tej pory oglądałem w zasadzie
jedynie na trochę starszych konfiguracjach. U siebie, gdzie mogłem,
przesiadłem się na 64-bitową Vistę, z czasem też na 64-bitowe Windows 7.

[ Did not know who he was fuckin' with.                                    ]
[                                      (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]