Re: Wymiana dysku - o czym zapomniałem?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 09 Mar 2011 - 07:19:45 MET

Dnia Wed, 9 Mar 2011 00:00:22 +0100, Konrad napisał(a):

> Wymieniałem dysk w laptopie na większy. Dysk bez udziwnień, jedna partycja
> C: na Win XP i wszystko inne, żadnych multi-bootów czy takich tam. Plan był
> taki by przenieść wszystko ze starego dysku na nowy, nie bawić się w
> reinstalację.
>
> Zrobiłem sobie obraz partycji starego dysku na zewnętrzny dysk USB używając
> Drive Snapshota, podmieniłem dyski, wystartowałem system z UBCD4Win, nowy
> dysk dostał jedną wielką partycję, została sformatowana, zaznaczona jako
> aktywna, obraz partycji odtworzony (+ resize).

> [...]

snapshot --checkboot HD1
oraz
snapshot --clearsignature HD1

To pierwsze polecenie wykrywa i próbuje naprawić wszelkie problemy z
brakiem któregoś z elementów niezbędnych do wystartowania systemu, a
także ew. błędy translacji CHS w tablicy partycji. Drugie zaś usuwa
bardzo typowy problem powstający niemal zawsze przy przenosinach Windows
na dysk, który był choć raz podpięty wcześniej do przenoszonego systemu.

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/