Re: ThinStuff alternatywa dla Windows Terminal Server?

Autor: Robert Winkler <noone_at_nowhere.org>
Data: Tue 01 Mar 2011 - 20:31:48 MET

> Czy ktoś z Państwa ma doświadczenie z tym produktem:
>
> http://www.thinstuff.com/products/xpvs-server/#a1
>
> wygląda interesującą alternatywę do Windows Server + Terminal Server CALs,
> tylko pytanie czy działa tak jak obiecują...

Witaj,
(Monika wyciągneła tego starego maila, co zachęciło mnie do napisania tych
kilku słów)

Czy czytałeś może EULA systemu Windows Server 2008?
Jest tam ciekawy punkt, własnie w tym temacie:
Punkt 3 podpunkt a.)

v. Licencje Dostępu Klienta na usługi terminalowe systemu Windows Server
2008.
Licencjobiorca musi nabyć po jednej Licencji Dostępu Klienta na usługi
terminalowe systemu
Windows Server 2008 dla poszczególnych urządzeń lub użytkowników
uzyskujących w sposób
bezpośredni lub pośredni dostęp do oprogramowania serwera w celu
udostępniania
graficznego interfejsu użytkownika (za pomocą usług terminalowych systemu
Windows
Server 2008 lub innej technologii).

No właśnie, "innej technologii". Oznacza to iż musisz kupić licencje
microsoftu
nawet jeśli używać innych technoligii pozwalajacych za zdalny dostęp do
pulpitu komputera.
Nie ważne czy bedzie to darmowy VNC, TeamViewer, Thinstuff, XP Unlimite czy
Citrix.
Firma Citrix to wie, i każda licencja Access Essentials jest dostarczana
przez Citrix
razem z Windows Terminal Server CAL.
Czy Thinstuff robi to samo, czy pozostawia zakup TS CAL w gestii
nieświadomego klienta?

___
Pozdrawiam
Robert Winkler