Re: Przyspieszanie Se7en

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Fri 05 Feb 2010 - 08:43:51 MET

marfi pisze:

> Prawdaż ale to akurat znana mi działka i nie cierpie jak jakis facet
> generalizuje coś o czym nie ma pojęcia co przyznajesz poniżej.

Ja nie generalizuję. Ja piszę o najczęściej spotykanych przy-
padkach. Ty robisz rzecz gorszą: podajesz jako przykład przy-
padek *skrajny*. To tak, jakbyś upierał się, że typowy samo-
chód zabiera zazwyczaj 50 osób, po czym wyszło by, że tak
naprawdę chodziło Ci o autobus.

> Ale przywołujesz ChiWritera w czasach którego o niektórych tzw. "nowych
> technologiach" pisał może Stanisław Lem i jemu podobni a obecnie stają
> się one rzeczywistością?

Super. Ale zastanowiłeś się może, że o ile faktycznie dzisiaj
można zrobić wiele rzeczy, które kiedyś były niemożliwe, to
w większości przypadków robi się to samo - głównie edycja
tekstów, prosta obróbka grafiki, bazy danych i arkusze kal-
kulacyjne - co najwyżej na nieco wyższym poziomie trudności?
I należałoby oczekiwać, że oprogramowanie będzie - dzięki
potężniejszym komputerom - nie tylko bardziej funkcjonalne,
ale również wyraźnie szybsze. Zgadzam się, że w wielu przy-
padkach *jest* szybsze, bo jednak choćby uruchomienie rze-
czonego ChiWritera z dyskietki trwało troszkę, ale jestem
też bardzo mocno przekonany, że poziom wykorzystania zasobów
przez tworzone i używane obecnie oprogramowanie użytkowe
wzrastał w zbyt szybkim tempie i sięgnął zbyt wysoko.

Zresztą nie jestem w tym odosobniony, ostatnio na jakiejś
konferencji programiści dużych firm (w tym bodajże nawet
Microsoftu) coś przebąkiwali o tym, że era zarządzalnych
języków programowania w stylu Javy i .NET niedługo może
się skończyć z racji spadającego tempa rozwoju nowych mi-
kroprocesorów. I znowu będzie trzeba wrócić do optymalizo-
wania oprogramowania, żeby kolejne generacje programów mogły
być bardziej funkcjonalne, ale nie wolniejsze.

|                 |  Politechnika Śląska                   |