Re: Pulpit zdalny; ip, a nazwa komputera

Autor: Johnnie <Johnnie_at_op.pl>
Data: Wed 09 Apr 2008 - 16:42:30 MET DST

Użytkownik "Michal Kawecki":

> Chodzi o:
> net view - wykonane na komp2,
> net view - wykonane na komp1.
> W sumie interesuje mnie tylko, czy będą jakieś błędy i czy będą widoczne
> zasoby drugiego komputera. BTW nie obawiaj się tak, każdy tutaj ma swoją
> sieć na jakimś adresie prywatnym typu 192.168.x.x lub 10.x.x.x i
> upublicznienie tej informacji niczym nie grozi. Zresztą, jeśli chcesz
> napisz do mnie na priv.

Nie zrozumialem jaki jest problem. Na jednym i drugim komputerze rezultat
jest identyczny, tzn:

Nazwa serwera Uwaga

\\KOMP1
\\KOMP2
Polecenie zostaˆo wykonane pomy˜lnie.

> Hmm na pewno sprawdzałeś polecenie ping nazwa_komputera na obydwu
> komputerach? I na pewno zwracana jest prawidłowa wartość adresu IP
> drugiej maszyny? Upewnij się, czy ping komp1 i ping komp2 zwraca to samo

Sprawdzilem jeszcze raz i tu chyba lezy przyczyna. Jesli wlacze ruter
odlaczony od sieci wan (osiedlowego dostawcy Internetu) to wszystko jest ok,
czyli pingi sa wlasciwe i takze podlaczenie pulpitu dziala z nazwa. Jednak
po podlaczeniu rutera do wan cos przejmuje kontrole i ping zwraca wlasciwe
ip tylko komputera wywolujacego. Gdy wysylam ping do mojego drugiego
komputera to otrzymuje ip czegos z sieci wan. To ip jest zawsze stale (i
publiczne) i dostaje je niezaleznie od wpisanej nazwy komputera. Dlaczego
ruter tak dziala? Myslalem, ze nie odwoluje sie na zewnatrz, jesli znajduje
odpowiedz w wewnatrz. Nie rozumiem tez, dlaczego pulpit zdalny przestaje
dzialac z nazwa, skoro nadal moge bez problemu przegladac zasoby komputera w
mojej sieci podajac nazwe.

Johnnie