Re: Pulpit zdalny; ip, a nazwa komputera

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 09 Apr 2008 - 21:02:21 MET DST

Dnia Wed, 9 Apr 2008 16:42:30 +0200, Johnnie napisał(a):

> Użytkownik "Michal Kawecki":

> Sprawdzilem jeszcze raz i tu chyba lezy przyczyna. Jesli wlacze ruter
> odlaczony od sieci wan (osiedlowego dostawcy Internetu) to wszystko jest ok,
> czyli pingi sa wlasciwe i takze podlaczenie pulpitu dziala z nazwa. Jednak
> po podlaczeniu rutera do wan cos przejmuje kontrole i ping zwraca wlasciwe
> ip tylko komputera wywolujacego. Gdy wysylam ping do mojego drugiego
> komputera to otrzymuje ip czegos z sieci wan. To ip jest zawsze stale (i
> publiczne) i dostaje je niezaleznie od wpisanej nazwy komputera. Dlaczego

Podaj ten adres. Nie jest tak czasem, że adresy w sieci WAN są zbieżne z
adresacją Twojej sieci?

> ruter tak dziala? Myslalem, ze nie odwoluje sie na zewnatrz, jesli znajduje
> odpowiedz w wewnatrz. Nie rozumiem tez, dlaczego pulpit zdalny przestaje
> dzialac z nazwa, skoro nadal moge bez problemu przegladac zasoby komputera w
> mojej sieci podajac nazwe.

Router nic takiego robić nie powinien. Co to jest konkretnie za
urządzenie? Czy masz na nim włączone NAT-owanie połączeń? Zresetuj go do
ustawień fabrycznych i od nowa skonfiguruj wpisując jedynie dane
potrzebne do połączenia się z dostawcą Internetu.

Wrzuć tutaj wynik polecenia route print wykonanego przed i po odpięciu
WAN. Tu już niestety będziesz musiał podać swoje adresy prywatne, bo
inaczej do niczego nie dojdziemy. Powycinaj tylko MAC-i.

A, i jeszcze jedno: ustaw na wszystkich komputerach stały adres IP
zgodny z tym co otrzymujesz z routera. W pole Domyślna brama wpisz adres
routera. W pole Serwery DNS wpisz albo adres routera, albo adres
jakiegoś publicznego serwera DNS (np. TPSA 194.204.159.1), albo w ogóle
nic i za każdym razem sprawdź efekt.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/