Re: Pulpit zdalny; ip, a nazwa komputera

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 08 Apr 2008 - 22:00:04 MET DST

Dnia Tue, 8 Apr 2008 18:24:02 +0200, Johnnie napisał(a):

> Użytkownik "Michal Kawecki" :

> \\komp1
> \\komp2

Chodzi o:
net view - wykonane na komp2,
net view - wykonane na komp1.
W sumie interesuje mnie tylko, czy będą jakieś błędy i czy będą widoczne
zasoby drugiego komputera. BTW nie obawiaj się tak, każdy tutaj ma swoją
sieć na jakimś adresie prywatnym typu 192.168.x.x lub 10.x.x.x i
upublicznienie tej informacji niczym nie grozi. Zresztą, jeśli chcesz
napisz do mnie na priv.

> Lan:
> Adres IP wezla: (tutaj ip komp2) identyfikator zakresu: [].
[...]

Tu wszystko jest OK...

> Dodam jeszcze, ze komp1 to notebook z karta wireless, przez ktora sie lacze
> z siecia i z karta lan niepodlaczona.
> Siec jest na ruterze DLink 524.

Hmm na pewno sprawdzałeś polecenie ping nazwa_komputera na obydwu
komputerach? I na pewno zwracana jest prawidłowa wartość adresu IP
drugiej maszyny? Upewnij się, czy ping komp1 i ping komp2 zwraca to samo
na obu stacjach. Sprawdź też, czy nie masz niepotrzebnie dopisanego
powiązania nazwy z adresem do któregoś z plików
\Windows\System32\drivers\etc\hosts lub lmhosts (lmhosts.sam jest
nieistotny).

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/