Re: zaszyfrowane dyski, uwaga na zmiany hasła

Autor: se <se_at_se.org>
Data: Fri 21 Sep 2007 - 01:11:09 MET DST

Każdy może sobie dalej zasubskrybować za duże pieniądze dostęp do płatnych
stron traktujących w popularyzatorski sposób o tych problemach (publikacje
naukowe pisane językiem matematycznym natomiast najczęściej są bezpłatne) i
to co ja przedstawiam się potwierdzi. Ja tylko proponuję prosty i skuteczny
sposób który nic nie kosztuje. Jeśli ostatnio było zmieniane hasło na takie
które ma mniej niż 25 znaków, to należy je zmienić kilkanaście razy na
długie hasło i inne za każdym razem. Przy programach szyfrujących nigdy nie
należy używać hasel o długości poniżej około 25 znaków. Oczywiście że służby
tajne mogą zlekceważyć kogoś i nie dać tej osobie żadnych podsłuchów licząc
na to że w ogóle nie ma zaszyfrowanego dysku. PiSowcy wchodzą do gościa o
szóstej rano i po stwierdzeniu że jednak dysk jest zaszyfrowany próbują
stosować co się da z tych rzeczy które przedstawiłem. Nie zaszkodzi
dodatkowe zabezpieczenie. Ostatnio nowe techniki remote viewing bardzo
utrudniają zabezpieczanie najwyższej klasy tajności dokumentów. Poprzednio
stosowano takie zabezpieczenia jak smart card które z hasłami musiały być
jednocześnie przez kilka osób włożone do czytnika, jednak i to może być
ominięte przy tej nowej utajnionej technice. Więcej na ten temat tu:
http://www.earthfiles.com/news.php?ID=1320&category=Environment