Re: jak zlamac haslo administratora

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 21:00:57 MET DST

Dnia Thu, 20 Sep 2007 19:45:09 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

> Ale to nie jest żadna wiedza o wszystkim tylko podstawowe banały, to musi być
> JAWNE dla dobra ogółu.

Nie ma czegoś takiego jak "dobro ogółu". Do każdej wiedzy trzeba
dorosnąć, nabyć tak zwanych hamulców moralnych, które są naturalnym
bezpiecznikiem przed użyciem zdobytej wiedzy ze szkodą dla innych. To
dlatego nauka jest dzielona na etapy, a informacje się dozuje w
zależności od poziomu rozwoju dzieci/słuchaczy/etc. Z takiego modelu
nauczania faktycznie ogół odnosi korzyści.

A z upubliczniania wszystkiego bywają z reguły same problemy - patrz IPN
;-).

> Ustawienie hasła w Windows czy w BIOS czy w ogóle w
> pececie gdziekolwiek w ŻADEN sposób nie chroni danych.

Dokładnie. Dlatego nie wątpię, że autor wątku nie dlatego się włamuje do
(może nie swojego) systemu, żeby z niego dane wyciągać. To można byłoby
przecież osiągnąć w znacznie prostszy sposób. No, ale pewnie sam to już
zdążyłeś zauważyć... ;->

> Ummm zabezpieczeniem Twoich systemów jest niewiedza użytkownika? Trochę kruche
> zabezpieczenie.

W większości przypadków zmniejsza zagrożenie, a w związku z tym także
nakład pracy niezbędny do wprowadzenia odpowiedniego do sytuacji poziomu
zabezpieczeń.

> (...)

> Aby dyskutować o sposobach obrony należy wiedzieć jak się łamie. Inaczej się
> nie da.

Owszem, zgoda. Ale czy na pewno trzeba to robić w takim wątku jak ten?

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/