Re: [OT] Re: jak zlamac haslo administratora

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 20:23:02 MET DST

In news:fcu8el$1n82$1@opal.icpnet.pl , *Michal Biek* wrote:
> fijak log:
> [...]
> [...]
> IMHO ta wiedza użytkownikom w firmie jest niepotrzebna.

Może wiesz, że oprócz firmowych istnieje podobno na świecie kilka komputerów
w prywatnych całkiem domach (ostatnio nawet w spółdzielczych, czy jak im tam)
A w firmach to można zablokować 119 i sprawa z głowy :), w ogóle, to niech się
mrówki na 127.0.0.1 skupiają.

> Z punktu widzenia Admina (tu zgodzę się z MVP MK :-) przeszkadza i utrudnia
> 'życie'.

A ja akurat zupełnie wręcz przeciwnie, nic tak nie wpływa mobilizująco na
admina, jak użytkownik, który jest w stanie zweryfikować jego poczynania.
Mając stado zupełnych luserów, to może sobie 'postawić' serwer, 'zapuścić'
instalki na stacjach, 'olać' bezpieczeństwo i poprawną organizację sieci,
a i tak będzie 'chodzić'. Że niedoskonale i na odpieprz, i że w końcu
walnie (winę się zwali na userów, że nieprawidłowo działali)...
Pewie, że gdyby dotyczyło użytkowika pragnącego celowo zaszkodzić firmie,
to sytuacja jest inna, tyle, że potrzebną wiedzę i tak ma skąd wziąć.
Niemniej statystycznie wolałbym, żeby użytkownicy byli nawet nadmiernie
uświadomieni. W zakresie, o którym mowa, pożądny admin sobie powinien
poradzić, a organizacyjnie, to ingerencja ta powinna zaskutkować tylko
na danej stacji roboczej, i szybko być wykryta.

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)