Re: jak zlamac haslo administratora

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 21:17:20 MET DST

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> Nie ma czegoś takiego jak "dobro ogółu". Do każdej wiedzy trzeba dorosnąć,

I Ty chcesz regulować kto do jakiej wiedzy dorósł? Czy tylko tak się oburzasz
aby przekazać jakąś myśl?

> nabyć tak zwanych hamulców moralnych, które są naturalnym bezpiecznikiem
> przed użyciem zdobytej wiedzy ze szkodą dla innych.

O widzisz. Zaczynasz łapać. Nie dostępność informacji decyduje o tym jak
człowiek ich użyje, ale jego moralność.

> To dlatego nauka jest dzielona na etapy, a informacje się dozuje w zależności
> od poziomu rozwoju dzieci/słuchaczy/etc.

Zupełnie nie dlatego.

> Z takiego modelu nauczania faktycznie ogół odnosi korzyści.

No jasne, przecież jakby nauczyć takiego gołowąsa fizyki jądrowej to jest on
gotowy wykreować nuklearny holokaust! :>

> A z upubliczniania wszystkiego bywają z reguły same problemy - patrz IPN ;-).

W archiwach IPN są informacje poufne i intymne, mogące zaszkodzić jednostce.
Nie ogólne banały o podstawach bezpieczeństwa.

> Dokładnie.

Nie no przecież nie powinienem tego mówić.

(...)

> W większości przypadków zmniejsza zagrożenie,

Masz coś mocno nie tak.

> a w związku z tym także nakład pracy niezbędny do wprowadzenia odpowiedniego
> do sytuacji poziomu zabezpieczeń.

Przecież naturalne jest, że bezpieczeństwo wymaga nakładów.

Tak.