Re: Office domowy kupiony na Dzialalnosc ?

Autor: Markus Sprungk <msprungk_at_gmail.com>
Data: Tue 11 Sep 2007 - 01:25:35 MET DST

Lawrens Hammond napisał(a):

> Ja cię nie prosiłem o to, żebym sobie poczytał, tylko o wskazanie
> konkretnego zapisu prawnego. Ty postawiłeś argument, więc go obroń.

Wskazałem. Powtórzę "ustawa o prawie autorskim" i konkretne postanowienia
licencji na oprogramowanie

USTAWA z dnia 4 lutego 1994r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

Szczegóły poniżej skoro samemu Ci ciężko znaleźć

> RANY JULEK... czy na prośbę o podanie konkretnego zapisu prawa będziedsz
> nadal szastać Wikipedią, która wyrocznią prawa nie jest, ani nawet
> prawdziwą encyklopedią? Pytałem NIE o hasło w Wikipedii, NIE o licencję
> M$, tylko o KONKRETNY zapis w KONKRETNYM akcie prawnym, który legalizuje
> postanowienia tejże licencji.

Tak się zastanawiam. Czy TY naprawdę tak udajesz czy to jakaś forma
trollowania?

> A nawet taka licencja stanowi, że
> obowiązuje, jeśli lokalne przepisy prawne nie stanowią inaczej, tylko to
> jest drobnym druczkiem gdzieś pośrodku.

Polskie przepisy o prawie autorskim są bardzo ogólne bo jak zwykle nie
dorastają do zmieniających się czasów i nowych technologii

>Jako, że TY postawiłeś argument,
> to także TY powinieneś znać jego podstawę prawną - zatem - ponownie -
> proszę, abyś podał konkretny przepis, który to sankcjonuje. NIE licencję
> M$, NIE hasło w Wikipedii, ale USTAWĘ - jej konkretny artykuł. Tak,
> żebym... żebyśmy (?) po jej przeczytaniu mogli powiedzieć "miałeś
> rację", albo "nie miałeś racji".

Rozdział 3

Treść prawa autorskiego

Oddział 1

Autorskie prawa osobiste

Art. 16. Jeżeli ustawa nie stanowi inaczej, autorskie prawa osobiste
chronią nieograniczoną w czasie i nie podlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu
więź twórcy z utworem, a w szczególności prawo do:

1) autorstwa utworu,

2) oznaczenia utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo do udostępniania
go anonimowo,

3) nienaruszalności treści i formy utworu oraz jego rzetelnego
wykorzystania,

4) decydowania o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności,

5) nadzoru nad sposobem korzystania z utworu.

Zwracam zwłaszcza uwagę na punkt 5

ICQ: 79050392                  msprungk@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098