Re: Office domowy kupiony na Dzialalnosc ?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Mon 10 Sep 2007 - 23:34:54 MET DST

** Markus Sprungk <msprungk@gmail.com> wrote:

> Nie ma żadnego znaczenia gdzie będziesz fizycznie używał zakupionej rzeczy.
> Obojętnie czy będzie to piwnica, basen czy Hawaje. Faktura VAT wyraźnie
> wskazuje, że sprzęt został zakupiony do używania w firmie

Nie. No już tłumaczyłem - np. kupuję misia i oddaję go dla domu dziecka. Nie
używam misia w firmie. Są inne cele niż samo używanie, np. marketing.

> Nie możesz, gdyż to jest darowizna. Możesz zapłacić za towar, ale nie wolno
> Ci brać faktury na firmę

To jak mam zaksięgować taki zakup? Coś kręcisz.

> Licencja wyraźnie definiuje kto może kupić i gdzie używać dane oprogramowanie
> a licencja na Office Domowy czy EDU WYRAŹNIE wskazuje, że nie wolno używać
> tej wersji do celów komercyjnych i ZWIĄZANYCH Z DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ.

A co mówi o tym kto może kupić (a nie używać)?

> Faktura VAT WYRAŹNIE temu przeczy określając, że oprogramowanie zostało
> zakupione przez FIRMĘ,

Ale powtarzasz się jedynie zwiększając wielkość liter. Jakieś źródła na
poparcie?

> która z DEFINICJI powstała po to by prowadzić działalność KOMERCYJNĄ

Faktura? Nie.

> a to jest niezgodne z licencją. Już chyba jaśniej nie można tego wytłumaczyć

Niczego nie wytłumaczyłeś, po prostu powtarzasz swoje.

> O Jezu

Mogło by się dać, przy odpowiedniej kreatywności księgowej, zależy od
konkretnej sytuacji. :)

> Nie ma to dla obiegu dokumentów w tym kraju żadnego znaczenia czy ktoś kto
> kupił sobie cokolwiek to tę rzecz używa, nie używa, spalił, śpi na niej,
> zjadł ją sobie z musztardą ewentualnie komuś dał

Sorry to Twoim zdaniem sklep komputerowy nie może kupić Office EDU i dalej
sprzedawać? :) Czy może sklep komputerowy nie musi prowadzić księgowości (po to
są faktury VAT)?