Re: Office domowy kupiony na Dzialalnosc ?

Autor: Markus Sprungk <msprungk_at_gmail.com>
Data: Mon 10 Sep 2007 - 23:17:40 MET DST

Konrad Kosmowski napisał(a):

> Niekoniecznie. Są sytuacje, w których możesz coś chcieć kupić na firmę i mieć
> na ten zakup fakturę, chociaż niekoniecznie oznacza to, że będziesz tego używał
> w celach komercyjnych, czy w ogóle, że będziesz tego używał.

Nie ma żadnego znaczenia gdzie będziesz fizycznie używał zakupionej rzeczy.
Obojętnie czy będzie to piwnica, basen czy Hawaje. Faktura VAT wyraźnie
wskazuje, że sprzęt został zakupiony do używania w firmie

> Np. kupujesz 10
> offisów z licencjami EDU aby je podarować jakiejś placówce - wydaje mi się, że
> tak można, chociaż nie wnikałem w zasady sprzedaży EDU.

Nie możesz, gdyż to jest darowizna. Możesz zapłacić za towar, ale nie wolno
Ci brać faktury na firmę

> Ale raczej licencja
> może regulować jedynie licencjonowanie, a nie zasady sprzedaży.

Licencja wyraźnie definiuje kto może kupić i gdzie używać dane
oprogramowanie a licencja na Office Domowy czy EDU WYRAŹNIE wskazuje, że
nie wolno używać tej wersji do celów komercyjnych i ZWIĄZANYCH Z
DZIAŁALNOŚCIĄ GOSPODARCZĄ. Faktura VAT WYRAŹNIE temu przeczy określając, że
oprogramowanie zostało zakupione przez FIRMĘ, która z DEFINICJI powstała po
to by prowadzić działalność KOMERCYJNĄ a to jest niezgodne z licencją. Już
chyba jaśniej nie można tego wytłumaczyć

> No i nie wiem
> czy da się to wciągnąć w koszta (np. pod marketing).

O Jezu

> Ale w tym przypadku to on ma rację. Możesz to potraktować jako zakup handlowy,
> kupić i nie używać. Ale to nie będą wtedy koszta.

Nie ma to dla obiegu dokumentów w tym kraju żadnego znaczenia czy ktoś kto
kupił sobie cokolwiek to tę rzecz używa, nie używa, spalił, śpi na niej,
zjadł ją sobie z musztardą ewentualnie komuś dał

ICQ: 79050392                  msprungk@gmail.com
Tlen: msprungk
GG: 1447098