Re: Klucze HKEY_USERS

Autor: <radekp_at_alpha.net.pl>
Data: Thu 06 Sep 2007 - 14:17:24 MET DST

6 Sep 2007 03:44:10 +0200, w <fbnm1c$3ft$1@news.onet.pl>, Sławomir Stępniak
<slaw1step@poczta1.1onet.pl> napisał(-a):

> To zobacz jednak uprawnienia do poszczególnych kluczy w rejestrze
> (albo opisz jakie są).
> start, uruchom, Regedit, prawoklik ma kluczu (w lewym panelu)
> sprawdź: HKLM\software, HKLM\software\procom..
> takie same klucze w HKCU (dla aktualnego użytkownika) i w HKU
> dla pozostałych użytkowników w odpowiedniej podgałęzi.

Administratorzy: Zezwalaj -- Pełna kontrola, Odczyt, Odmów -- puste.
HKCU -- tak samo. Pozostali userzy -- tak samo.
http://img515.imageshack.us/img515/9483/clipboard01mf4.png

Płatnik przy instalacji wpisuje tam swoje dane.

> Powinny być pełne uprawnienia dla grupy administratorzy i użytkownika
> 'system', oraz dla bieżącego (lub odpowiedniego dla gałęzi HKU)
> użytkownika. i co najmniej do odczytu dla pozostałych użytkowników.
> Mogą być zaszarzone (pochodzące z dziedziczenia) ale ma być 'ptak'
> Jak masz wątpliwości dodaj wszędzie użytkownika 'wszyscy' z prawem
> odczytu albo i zaszalej, z pełnymi prawami (tylko zapamiętaj gdzie
> i potem przywróć stan).
> Sprawdź uprawnienia do katalogów \windows, \windows\system32
> - tez administratorzy i system, dostęp full

Mam Home i nie mam akurat winfile.exe z NT pod ręką, ale dostęp do tych
katalogów mam (inaczej nic bym nie zainstalował :) ).

> może nie daje rady jakiś bibliotek podmienić (zgaduję)
> No i wciąż podejrzana jest baza, może byłą instalowana z innego
> użytkownika, co gorsza takiego, co już go nie ma.

Raczej nie.

> I jeszcze, może masz jakiś antywirus, albo wręcz kombajn, albo
> jakiś spybot, coś co potencjalnie może bronić dostępu.

Tylko Bitdefender, komputer na 99% jest czysty.