Re: [XP HE] Zaplanowane zadania / Harmonogram zadań / at.

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Tue 04 Sep 2007 - 20:07:26 MET DST

In news:fbjp26$48r$1@atlantis.news.tpi.pl , *zapzap* wrote:
> [...]
> kilka problemów, które pozwolę sobie przedstawić poniżej :-)
> 1. Jeśli zaprogramuję zadanie, które ma np. wykonywać się co
> minutę, a potem wyłączę komputer i włączę go choćby na następny
> dzień, to przed ekranem logowania pojawia mi się
> komunikat, że ~"pewne zadania nie mogły być wykonane".
> Czy mogę spowodować, aby ten komunikat się nie pojawiał
> w ogóle? Zwłaszcza, że chodzi o zadania stricte administracyjne,
> o których użytkownik nie musi wiedzieć, a tym bardziej,
> nie chcę, żeby musiał klikać przy każdym uruchomieniu kompa

Pewnie zależy jak skonfigurowane, może 'po zalogowaniu' pomoże.
Tak przygotować, żeby sytuacja nie mogła zaistnieć.
Lub z admina, wtedy user nie dostanie komunikatu.

> 2. Doszedlem do tego, że zadania są przechowywane w niestety
> binarnych plikach C:\Windows\Tasks\*.job
> Czy jeśli stworze na jednym komputerze zadanie wykonujące
> się jako konkretny użytkownik z hasłem to wystarczy skopiować
> plik *.job na inny komputer - zakładając, że na obu są ci
> sami użytkownicy z identycznymi hasłami. Czy takie zadanie
> się wykona na drugim komputerze?

W sumie to tacy sami oni do końca nie są. W każdym razie kopiowanie
troszkę psuje:
http://support.microsoft.com/kb/317529

> 3. Jeśli się dobrze orientuję, to polecenie "at" służy do
> dodawania/etc zadań do listy na komputerze lokalnym
> i na kmomputerach zdalnych. Oczywiscie na zdalnym komputerze
> musi być z tego co się orientuję uruchomiona usługa "Harmonogram zadań"
> i ~"Zdalne wywoływanie procedur RPC", ale czy to wszystko? (nie mam
> na myśli firewalla).

Chyba tak. Choć pewnie znalazłbyś jakąś usługę systemową, której
zatrzymanie uniemożliwi to (i wiele innych przy okazji).

> 4. Za "Zaplanowane zadania", odpowiedzialna jest m.in. usługa
> "Harmonogram zadań", zatem np.
> net start "Harmonogram zadań"
> powinno tę usługę uruchomić. Pytanie: czy jest jakaś inna nazwa
> tej usługi, np. angielska, której mogę użyć, aby uruchomić usługę
> przy pomocy net start ... na polskim XP HE? Chodzi np. o sytuację,
[...]

Przypomnę, że dla net, lepszym od net /? jest: net help nazwa_opcji
net help start
tam pewnie znajdziesz, że "schedule"
(jednowyrazowy, ale chyba nadal w 'uszach')

--
Pozdrawiam.:Sławomir Stępniak:.slaw1step@poczta1.1onet.pl(ale bez cyfr)