Re: Instalacja XP na SATA

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 02 Sep 2007 - 23:48:34 MET DST

"GTW" napisał:

> ... nie wykryto dysku twardego chociaż on tam jest.
> Dodam, że jest to oczywiście SATA. [...]
> Ktoś po moim poprzednim pytaniu powiedział mi,
> że muszę mieć sterowniki do tego dysku,

Nie do dysku, ino do kontrolera SATA w tym komputerze. Być może są na CD od
płyty głównej tego komputera. Jeśli nie, to na stronie producenta płyty (nie
dysku!).

> które mogę wypalić na instalce systemu albo na dyskietce
> i władować podczas kopiowania plików.

No ale nie masz FDD (chyba że podłączysz na czas instalacji), więc masz 2
wyjścia: skorzystać z programu nLite do utworzenia płyty instalacyjnej ze
zintegrowanym sterownikiem SATA (tę operację musisz wykonać na innym
komputerze z posadzonym XP) lub w BIOS-ie przestawić kontroler SATA w tryb
IDE - czasem to działa.

> a ja z góry mówię, że odpowiedź w stylu google.pl mi w ogóle nie pomoże.

Akurat wyjątkowo w tym wypadku pomoże - temat wałkowany tysiące razy.

JoteR