Instalacja XP na SATA

Autor: GTW <grupatrzymajacawladze_at_ANTYSPAMinteria.pl>
Data: Sun 02 Sep 2007 - 23:13:43 MET DST

Dzień dobry.

Za górami, za lasami był pewien duży sklep, w którym ktoś kupił zestaw
komputerowy z zainstalowanym Windowsem Vista. System ten jest nieco
irytujący w obsłudze dla użytkowniczki toteż poprosiła mnie o jego wywalenie
i zainstalowanie Windowsa XP Pro. Przystąpić przystąpiłem do instalacji ale
wpierw musiałem wyrzucić Vistę w naturalnym procesie instalacyjnym, w którym
... nie wykryto dysku twardego chociaż on tam jest. Dodam, że jest to
oczywiście SATA.
Teraz pytanie do tych po przejściach a mianowicie jak mam rozwiązać owy
problem? Podczas instalacji nie jest wykrywalny dysk a co za tym idzie nie
mogę wyrzucić Visty i zainstalować XP.
W kompie nie ma stacji dyskietek ale jest czytnik płyt oraz kart pamięci.
Ktoś po moim poprzednim pytaniu powiedział mi, że muszę mieć sterowniki do
tego dysku, które mogę wypalić na instalce systemu albo na dyskietce i
władować podczas kopiowania plików.
Wiem, że tamten dysk to ExcelStor Technology J880S ale na stronie producenta
w dziale "Download" są tylko jakieś programy do testów dysków i to cztery
wersje w dwóch grupach zatem jak się domyślacie sterowników tam nie
znalazłem. Być może ktoś z Was już miał taki problem a ja z góry mówię, że
odpowiedź w stylu google.pl mi w ogóle nie pomoże. Po prostu będę to robił
pierwszy raz i wolę wpierw porozmawiać z kimś kto jest doświadczoną osobą
jeśli o to chodzi. Sądzę, że sama odpowiedź na tej grupie może pomóc nie
tylko mi ale także i innym, którzy czasem tu zaglądają czy też będą szukać
pomocy.
Bardzo proszę o pomoc.