Re: Prywatnosc.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 21:24:56 MET DST

** habros wrote:

> Nie no jasne Zasugerowal mi tylko zebym nie czul sie za pewnie (czemu
> tego nie wiem).

Może to on chciał się pewniej poczuć, a może powiedział po prostu
prawdę - prawda jest taka, że administrator może podsłuchiwać te
niezabezpieczone usługi - poinformował Cię o tym, żebyś się kiedyś nie
zdziwił.

> Jestm dyletantem w temacie szyfrowania wiec zapytam.

Też właściwie jestem. Same algorytmy szyfrowania, te co lepsze, to
rozumie kilka osób na świecie, to ciężka matematyka, nie przejmuj
się. ;)

> 1.czy istnieje moznosc zaszyfrowania tekstu pomiedzy dwoma
> uzytkownikami GG?

Nie wiem czy GG nie ma tego wbudowanego od pewnego czasu. Generalnie
możesz do tego podejść inaczej - chcesz się zabezpieczyć przed
podsłuchaniem transmisji w niezaufanej sieci (Twoja lokalna), możesz
używać np. Jabbera z transportem GG - wtedy transmisja między Twoim
komputerem, a serwerem Jabbera jest szyfrowana, Twój admin jej nie
podsłucha. To jest kwestia tego komu ufasz - czy ufasz serwerowi
Jabbera (bo tam też ktoś może podsłuchiwać), czy w ogóle ufasz
protokołowi, serwerom i klentowi GG? :P

> 2. Co z tego ze zaszyfruje na milion sposobow jesli program odczytuje
> tekst z mojej klawiery??

A kto Ci taki program zainstalował?