Re: Serwer plików, a konta lokalne na stacjach

Autor: Sonix <sonix111.wytnij.tralala.tralala_at_gmail.com>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 14:44:38 MET DST

Użytkownik "Marek Lubiński" napisał :

> 1. czy te komputery XP są dołączone do domeny, a tylko użytkownicy logują
> się lokalnie? (w sumie nie ma to większego znaczenia, ale warto by
> wiedzieć :) )

Strzał w dziesiątkę :)

> [...]
> plików/folderów sieciowych, to tworzysz w AD jedno konto (np nazywające
> się: PLIKI), które należy do grupy mającej dostęp do tych folderów (hasło
> ustaw jakiekolwiek) i wtedy na komputerze XP, user loguje się lokalnie, a
> następnie zamapuj sobie dysk sieciowy poprzez ścieżkę UNC w taki sposób:
>
> net use x: \\nazwa_serwera_plikow\nazwa_katalogu_udostepnionego
> haslo_uzytkownika_PLIKI /user:nazwa_domeny\PLIKI
> i wtedy użytkownik zalogowany do XP będzie miał dostęp do katalogu
> udostępnionego taki, jakie prawa ma użytkownik PLIKI.

Z tym sobie poradziłem :)

> 3. Jeśli każdy użytkownik miałby mieć inne uprawnienia, to musiałbyś w
> domenie utworzyć kolejne konta z odpowiednimi uprawnieniami. (tak jak w
> pkt2)

No właśnie tak powinno to działać, ale nie wiem czemu, (może w GPO jest coś
ustawione? lecz nie umiem tego odnaleźć)
na tych komputerach przechowywane jest tylko 1 hasło lokalne, jak dodaję
następne to poprzednie znika

> Jeśli chciałbyś jeszcze pomocy, służę uprzejmie. Jakby co możesz mnie
> lapać na AOL: lubinskm, lub na maila

Narazie jeszcze spróbuję powalczyć sam, żeby niepotrzebnie Panu nie zawracać
głowy, ale dziękuję slicznie za wyrażoną chęć pomocy.

--
Pozdrawiam
http://tiny.pl/g29