Re: Serwer plików, a konta lokalne na stacjach

Autor: Marek Lubiński <mlubinski_at_no.spam.data.pl>
Data: Wed 02 Aug 2006 - 08:51:51 MET DST

"Sonix" <sonix111.wytnij.tralala.tralala@gmail.com> wrote in message
news:ean73l$1i2$1@inews.gazeta.pl...
> Na wstępie chciałbym przywitać sedecznie wszystkich grupowiczów, gdyż
> występuję tu pierwszy raz :)
> Mam mały problem, dostałem w spadku małą sieć firmową z AD postawioną na
> WIN2003 server standard edition.
> W sieci jest kilka komputerów XPProSP2 które posiadają lokalne konta
> użytkowników (spowodowane to jest jakimiś tam aplikacjami, które tylko
> tak moga działać). Pytanie brzmi,jak na tych kontach skonfigurować
> dostęp do zdalnych folderów(dysk siecowy z podfolderami dla których
> trzeba ustawić indywidualne prawa)? Danie permissons po nazwie lub IP
> [...]

1. czy te komputery XP są dołączone do domeny, a tylko użytkownicy logują
się lokalnie? (w sumie nie ma to większego znaczenia, ale warto by wiedzieć
:) )
2. Jeśli wszyscy logujący się na XP mają mieć jednakowy dostęp do tych
plików/folderów sieciowych, to tworzysz w AD jedno konto (np nazywające się:
PLIKI), które należy do grupy mającej dostęp do tych folderów (hasło ustaw
jakiekolwiek) i wtedy na komputerze XP, user loguje się lokalnie, a
następnie zamapuj sobie dysk sieciowy poprzez ścieżkę UNC w taki sposób:

net use x: \\nazwa_serwera_plikow\nazwa_katalogu_udostepnionego
haslo_uzytkownika_PLIKI /user:nazwa_domeny\PLIKI
i wtedy użytkownik zalogowany do XP będzie miał dostęp do katalogu
udostępnionego taki, jakie prawa ma użytkownik PLIKI.

3. Jeśli każdy użytkownik miałby mieć inne uprawnienia, to musiałbyś w
domenie utworzyć kolejne konta z odpowiednimi uprawnieniami. (tak jak w
pkt2)

Jeśli chciałbyś jeszcze pomocy, służę uprzejmie. Jakby co możesz mnie lapać
na AOL: lubinskm, lub na maila

POzdrawiam