Re: brak dostępu do udostepnionych.

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 02:10:02 MET DST

W wiadomości: eaguvg$h48$1@nemesis.news.tpi.pl,
m7marek <___m7marek@wp.pl> napisał(a):
> Użytkownik "j_marek" <j_marek@USUN_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> dzięki ale ten adres znam i to nie pomaga.
[...]

Witam!

Osobiście raczej nie korzystam z prostego udostępniania plików. Wiem, że
przy standardowym udostępnianiu użytkownicy są uwierzytelniani na konto
lokalne i domyślnie jest wymagane hasło. Ustawiona jest odpowiednia zasada
zabezpieczeń.

W przypadku prostego udostępniania role konta do dostępu zdalnego pełni
konto Gość. Pytanie tylko czy jest wymagane dla niego hasło.

Więcej można znaleźć na stronie, którą podałem w punkcie:
Opis paru innych trudności jakie można napotkać

Inny problem jaki mi przychodzi do głowy główna przeglądarka. Ale skoro
można przeglądać otoczenie sieciowe i tylko brak jest dostępu to raczej nie
ten problem. Tylko właśnie problem kont i zasad zabezpieczeń.

O firewallu już pisałeś. Zdarza się jednak, że w systemie jest kilka
aktywnych firewalli. Np. program antywirusowy ma swojego. Centrum
zabezpieczeń powinno zgłosić, że komputer jest zagrożono po wyłączeniu
systemowego firewalla. Jeśli jest inny jeszcze firewall i zgłosi swoją
obecność XP to komunikatu nie będzie.

Do tego jeszcze można dodać problem praw. I znowu proste udostępnianie dla
mnie to nietypowe ustawienie. Jeśli masz system plików NTFS to prawa muszą
być ustawione dla udziału jak i dla systemu plików. Oczywiście ważne jest na
jakie konto lub grupę są ustawiane prawa.

Przy prostym udostępnianiu system powinien ustawić prawa ale warto to
sprawdzić. Prawa dla udziału można ustawić na pełną kontrolę i regulować
prawa przez NTFS.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski