Re: Kodek systemowy MP3 - podmieniać?

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Tue 01 Aug 2006 - 03:03:18 MET DST

> Zgaduję - WinXP. Ten nie ma OIDP ograniczenia bitrate.

Tak, XP, i tak, ma ograniczenie.

> W tym sęk właśnie, że nie ma, dlatego chcę wywalić systemowy. Który
> ma jeszcze jedną wadę, nie usuniętą od czasów najdawniejszych
> Windows. Total Commander grając empecze, korzysta z systemowego. Weź
> sobie dowolnego empecza 320 kbps (w zasadzie to nawet od 256 kbps).
> Najedź kursorem, naciśnij F3, co usłyszysz?

SOA#1 :-)

> No właśnie. Dlatego nie zainstalowałem LAME, tylko skopiowałem jedną
> jego biblioteczkę do katalogu systemowego,

ale nie tę co trzeba. odpowiedni plik ma nazwę lameACM.acm, i musi zostać
odpowiednio zainstalowany. ściągnij lame'a (ja mam archiwum
lame-3.96.1.zip), w katalogu ACM jest plik z rozszerzeniem .inf Kliknij
prawym, zainstaluj.

> bo szybciora, to mogę robić na jakąś potańcówkę z kumplami i
> koleżankami, gdzie nie ma czasu na pieszczenie się

z kumplami to ja rozumiem że nie, ale... :-)

> , a sama jakość nie jest aż tak ważna, zaś jak kumple
> zechcą, to powiedzą mi, co chcą mieć, a ja to już dopieszczę i zgram
> z porządną jakością. Lame wolałbym najbardziej, ale gdyby się dało
> choćby odblokować systemowy na większe szybkości, to na dziś może
> być.

Ależ działa LAME jak trzeba, bez usuwania oryginalnego. Tylko zrób jak
trzeba :-)

Oryginalny to są pliki WINDOWS\SYSTEM32\l3codeca.acm i l3codecp.acm
Nie wiem, dlaczego są dwa i jaka jest między nimi różnica, ani czy tych
plików usunięcie w niczym nie zaszkodzi... (zakładając oczywiście, że
lameacm.acm jest zainstalowany)

--
Azarien