Re: kolejny zestaw komputerowy, prosba o pomoc w wyborze

Autor: Jerry.J <jerryjacobsNO.SPAM_at_NO.SPAM.gazeta.pl>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 23:10:12 MET

"allerune" <allerune@tlen.towytnij.pl> wrote in message
news:cqhurq$7a3$1@news.dialog.net.pl...
> [...]
> mam nadzieje pomozecie mi Szanowni Grupowicze. Wiem ze to kolejny post z
> serii, ale kazdy ma inne potrzeby...
> Przymierzam sie do zakupu zestawu komputerowego na ktory chce przeznaczyc
> 4500-5000 zl (z naciskiem na to pierwsze). Nie musi to byc demon szybkosci
> grach 3d, choc nie obrazilbym sie gdyby dalo sie w cos takiego od czasu do
> czasu zagrac. Komputer ma sluzyc glownie do pracy (tworzenie stron WWW,
> programowanie etc. - studia informatyczne), ogladania telewizji przez
> tuner
> tv i wiadomo - filmow, dlatego w swietle ostatnich obnizek cen bardzo

Tylko 19" mniejszych się nie opłaca, ja już bym się
skusił na 20 " (rozdzielczośc 1600x1200 !!!) - ceny są do zaakceptowania...

> Co do monitora to pracowalem na LCD NEC 1760NX i
> nie chcialbym aby jakosc nowego monitora byla gorsza (nec odpowiadal mi w
> zupelnosci... ale kusi ten nieco wiekszy rozmiar).

Więc nie kupuj Hyundaia, Belinei, LG, Benq, Hansola czy Samsunga, itp.
 - jak nie chcesz gorszej jakości !

> [...]
> sie w wiekszej czesci procek, wiec karta graficzna nie jest tu
> priorytetem.
>
> Zdecydowalem sie na platforme AMD, procesor Athlon 64 3000+ BOX na plycie
> MSI K8N NEO (razem ok. 975 zl), plyta z uwagi na cene, niezle osiagi oraz
> konieczne do pracy z kamera Firewire (wlasnie, czy ktos sie orientuje czy
> port w plytach glownych to ten maly 4 pinowy czy wiekszy 6?, szczerze
> wolalbym 4 ;)). 64 bo bede uzywal Linuxa (choc nie tylko) ktorego mozna
> skompilowac aby uzywal pelnej mocy tego procesora (czy ktos ma informacje

MSI to świetny wybór

> Do tego dysk 200 GB Maxtor Diamond Max SATA 469zl (tanszy od Barracudy a
> ponoc minimalnie wydajniejszy).

Maxtor jest OK, ale ja bym wziął SEAGATE (najlepszy) lub WD

> Pamiec RAM 512 MB PC3200, planowalem kupic 2 kosci ale z tego co czytam na
> grupie przy prockach socket 754 nie ma to znaczenia (a jesli ma to prosze
> informacje) wiec jedna w celu zaoszczedzenia miejsca, GoodRam 272zl.

Weź droższego, ale lepszego Kingstona

> Nastepna w kolejnosci nagrywarka DVD NEC ND-3500A za 289zl, podobno dobra
> (chyba ze Chip znowu kasuje za kryptoreklame).
>
> Myszka, klawiatura, tuner TV mam, pozostaje jeszcze obudowa (tu zdam sie
> na
> gust estetyczny mojej dziewczyny :-) z odpowiednim zasilaczem (wlasnie...
> jakim?).

Polecam Mysz+ klaw - Logitech Tuner TV - Aver Media

> [...]
> grupowiczow o pomoc w dwoch rzeczach, wyborze panelu LCD i karty
> graficznej.
> To pierwsze najlepiej opinie uzytkownikow bo przeczytac parametry i je
> porownac sam bardzo dobrze potrafie, a to drugie... wlasciwie to samo, ale
> niestety zostaje tu narzucone dosc ostre ograniczenie cenowe. Po wstepnych
> obliczeniach mamy wyzej jakies ~2100zl, zostalo ~2000 na monitor i ~500 na
> karte graficzna. Monitory oferowane przez moj sklep to:
> Belinea 101920, AG NEOVO F-419, 19 Hyundai Q19, NEC 91VM, Philips 190S5FS

Z powyższych tylko NEC albo Philips !

> Co do karty graficznej za ok. 500 zl to naprawde nie mam pojecia :) licze
> na
> Wasza pomoc, mam nadzieje ze karta graficzna za ta kwote nie 'obnizy'
> mozliwosci komputera do moich zastosowan w porownaniu z np. tanszym
> prockiem
> i drozsza karta...

Za ok 600 masz już Radka OEM 9800 128 MB 128 bit lub całkiem niezłego
GeForce'a