kolejny zestaw komputerowy, prosba o pomoc w wyborze

Autor: allerune <allerune_at_tlen.towytnij.pl>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 21:40:39 MET

Witam Wszystkich

Po skonczonej kolacji wigilijnej wracam do mojego malego researchu, w ktorym
mam nadzieje pomozecie mi Szanowni Grupowicze. Wiem ze to kolejny post z
serii, ale kazdy ma inne potrzeby...
Przymierzam sie do zakupu zestawu komputerowego na ktory chce przeznaczyc
4500-5000 zl (z naciskiem na to pierwsze). Nie musi to byc demon szybkosci w
grach 3d, choc nie obrazilbym sie gdyby dalo sie w cos takiego od czasu do
czasu zagrac. Komputer ma sluzyc glownie do pracy (tworzenie stron WWW,
programowanie etc. - studia informatyczne), ogladania telewizji przez tuner
tv i wiadomo - filmow, dlatego w swietle ostatnich obnizek cen bardzo mile
widziany monitor LCD 19". Co do monitora to pracowalem na LCD NEC 1760NX i
nie chcialbym aby jakosc nowego monitora byla gorsza (nec odpowiadal mi w
zupelnosci... ale kusi ten nieco wiekszy rozmiar).
Glowny test wydajnosci bedzie odbywal sie przy obrobce wideo z kamery
cyfrowej (takie male hobby), dlatego tez potrzebna jest w miare duza
przestrzen dyskowa i DVD-R. Przetwarzaniem z tego co sie orientuje zajmuje
sie w wiekszej czesci procek, wiec karta graficzna nie jest tu priorytetem.

Zdecydowalem sie na platforme AMD, procesor Athlon 64 3000+ BOX na plycie
MSI K8N NEO (razem ok. 975 zl), plyta z uwagi na cene, niezle osiagi oraz
konieczne do pracy z kamera Firewire (wlasnie, czy ktos sie orientuje czy
port w plytach glownych to ten maly 4 pinowy czy wiekszy 6?, szczerze
wolalbym 4 ;)). 64 bo bede uzywal Linuxa (choc nie tylko) ktorego mozna
skompilowac aby uzywal pelnej mocy tego procesora (czy ktos ma informacje
jak to realnie dziala?).

Do tego dysk 200 GB Maxtor Diamond Max SATA 469zl (tanszy od Barracudy a
ponoc minimalnie wydajniejszy).

Pamiec RAM 512 MB PC3200, planowalem kupic 2 kosci ale z tego co czytam na
grupie przy prockach socket 754 nie ma to znaczenia (a jesli ma to prosze o
informacje) wiec jedna w celu zaoszczedzenia miejsca, GoodRam 272zl.

Nastepna w kolejnosci nagrywarka DVD NEC ND-3500A za 289zl, podobno dobra
(chyba ze Chip znowu kasuje za kryptoreklame).

Myszka, klawiatura, tuner TV mam, pozostaje jeszcze obudowa (tu zdam sie na
gust estetyczny mojej dziewczyny :-) z odpowiednim zasilaczem (wlasnie...
jakim?).

Dobra, po ocenie dotychczas przedstawionych komponentow prosze szanownych
grupowiczow o pomoc w dwoch rzeczach, wyborze panelu LCD i karty graficznej.
To pierwsze najlepiej opinie uzytkownikow bo przeczytac parametry i je
porownac sam bardzo dobrze potrafie, a to drugie... wlasciwie to samo, ale
niestety zostaje tu narzucone dosc ostre ograniczenie cenowe. Po wstepnych
obliczeniach mamy wyzej jakies ~2100zl, zostalo ~2000 na monitor i ~500 na
karte graficzna. Monitory oferowane przez moj sklep to:
Belinea 101920, AG NEOVO F-419, 19 Hyundai Q19, NEC 91VM, Philips 190S5FS

Co do karty graficznej za ok. 500 zl to naprawde nie mam pojecia :) licze na
Wasza pomoc, mam nadzieje ze karta graficzna za ta kwote nie 'obnizy'
mozliwosci komputera do moich zastosowan w porownaniu z np. tanszym prockiem
i drozsza karta...

PS. Wesolych Swiat dla Wszystkich

--
allerune