CDROM - problem

Autor: Tomek <ju571_at_interia.pl>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 22:16:41 MET

Witam

Problem z cdromem (lg 48x) zauważyłem dziś - oślepł i nie chce rozkręcać
żadnej płytki nawet. Rano działał jeszcze bez zarzutu, sluchalem w nim
plytke audio. Później płytka sobie w nim siedziała, korzystałem w tym czasie
przez dluzsza chwile (ok 2h) z programu cdex (konwertowalem wav->mp3,
program sluzy tez do zgrywania sciezek z cd, lecz nic takiego nie robilem,
plyta siedziala nieruszana, sciezki byly widoczne w tym programie). Po
jakimś czasie zauwazylem ze cdrom nie dziala, wyjalem cd audio i byla cala
ciepla, dosc mocno. Nie wiem czy to mialo wplyw, naped nie jest nowy (4
lata), ale dzialal, przez jakis czas aby wysunac szuflade musialem naciskac
przycisk ze 3 razy, to jedyny objaw starosci. Odkrecilem go, nic
podejrzanego nie zauwazylem, przy pokreceniu silniczkiem do napedu plyty
slychac bylo jakby delikatne tarcie jakiejs sprezynki albo jakby jakies
drobinki lataly, nie wiem czy to normalne. Na gole oko kurzu nie bylo na
laserze itd. Nie jest to wina oprogramowania, sprawdzalem z dwoma roznymi
systemami na niezaleznych dyskach. Da sie cos zrobic samemu czy oddac do
naprawy? Dzieki.

Pozdrawiam Kic