Re: kolejny zestaw komputerowy, prosba o pomoc w wyborze

Autor: RusH <logistyka1_at_pf.pl>
Data: Sat 25 Dec 2004 - 16:05:21 MET

"allerune" <allerune@tlen.towytnij.pl> wrote :

> widziany monitor LCD 19"

podstawa to >17'

. Co do monitora to pracowalem na LCD NEC
> 1760NX i nie chcialbym aby jakosc nowego monitora byla gorsza (nec
> odpowiadal mi w zupelnosci...

heh, NEC to gorna polka jesli chodzi o kolory i generalnie jakosc LCD
:)

> Zdecydowalem sie na platforme AMD, procesor Athlon 64 3000+ BOX na
> plycie MSI K8N NEO (razem ok. 975 zl)

ok, chociaz wystarczy i nizszy AMD64, albo nawet Sempron 3100

6

> 64 bo bede uzywal
> Linuxa

nie ma znaczenia jak nie bedziesz przekraczal 4GB ramu :)

> (choc nie tylko) ktorego mozna skompilowac aby uzywal
> pelnej mocy tego procesora (czy ktos ma informacje jak to realnie
> dziala?).

realnie nie ma znaczenia, jak skompilujesz pod 64 to programy
przyspiesza ze wzgledu na 2x wiecej rejestrow, ale nie ze wzgledu na
magiczna 64 bitowosc :)
Podstawa wydajnosci tych procesorow jest wbudowany kontroler pamieci
(sempron 3100 tez go ma i jest krolem sredniej kaski na cpu)

> Pamiec RAM 512 MB PC3200, planowalem kupic 2 kosci ale z tego co
> czytam na grupie przy prockach socket 754 nie ma to znaczenia

zgadza sie, ale jednak kup 1GB :) zaoszczedz na czyms innym

> Myszka, klawiatura, tuner TV mam, pozostaje jeszcze obudowa (tu
> zdam sie na gust estetyczny mojej dziewczyny :-) z odpowiednim
> zasilaczem (wlasnie... jakim?).

firmowym, zadne qteci czy feele
czifteka 420 na przyklad

> wyborze panelu
> LCD

jak ci pasowal NEC to ci zostaje tylko NEC i Eizo :)

> i karty graficznej

jak nie grasz to obojetne jaka Nvidia (nviadia bo chcesz linuksa)

> Belinea 101920, AG NEOVO F-419, 19 Hyundai Q19,

blee

> NEC 91VM

nie znam, ale martwi mnie troche :
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=NEC+91VM&btnG=Szukaj+z+Google&lr=

google wypluwa same ruskie adresy, moze to jakis odpad na rynki
3ciego swiata ? :)

> Philips
> 190S5FS

robia fajne suszarki i frytkownice, monitora bym od nich nie kupil

> Co do karty graficznej za ok. 500 zl to naprawde nie mam pojecia

jak wyzej

Pozdrawiam.

--
RusH   //