Re: Dłuższe taśmy do HDD

Autor: Sniper <sniper10000_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 21 Dec 2004 - 16:48:05 MET

Bernard napisał:

> Kiedy się w BIOSie wymusiło tryb PIO2 to dyski bardzo chętnie
> działały na jednej taśmie z CDROM. A ja głupi chciałem mieć te
> dyski w UDMA...

No dobra, niech ci będzie - może faktycznie tak było. Nie wnikam
w szczegóły. Widocznie masz po prostu niefart :) Mimo wszystko:
ja nigdy nie potrzebowałem ustawiać trybu PIO. Zawsze jest UDMA
i bardzo ładnie to pracuje.

> Po wymuszeniu PIO2 (czasem PIO4) nie było żadnych problemów. A kto
> by w takim markowym sprzęcie dbał o wydajność, przecież wystarczy,
> że jest markowy... ;)

Nie, nie, nie... źle mnie zrozumiałeś. To, że mam takie komputery
nie wynika z tego, że czuję sentyment do markowego sprzętu. U mnie
w firmie nie kupuje się komputerów, tylko załatwia w barterze.
Zdobycie klienta, którego da się namówić na taką wymianę barterową
graniczy z cudem. Małych firm na to nie stać, więc tylko giganci się
decydują. A jeśli chodzi o kwestię BIOS-u - uwierz mi, że pierwsza
rzecz jaką robię przed odpaleniem nowego kompa to konfiguracja
BIOS-u po mojemu i na fuszerkę z PIO nigdy nie pozwalam. Inną sprawą
jest, że nigdy nie spotkałem się, żeby w takim sprzęcie ktoś
wymuszał jakieś tryby PIO na siłę. IMHO: z palca wyssane :)

> zawsze pierwszą rzeczą, którą robiłem z firmowymi komputerami
> było dodanie drugiej taśmy dla CD ;) Dziwnym trafem od razu
> przyspieszały.

A ja nie widzę żadnej różnicy :) W kwestii wydajności jestem
szczególnie wyczulony i testy robię na każdym dysku, jaki mi wpadnie
w ręce. Nie mógłbym przeboleć, gdyby jakiś z dysków pracował wolniej
niż pozwalają mu jego możliwości techniczne.

--
     \^^^^/             Pozdrawiam, Sniper              \^^^^/