częsty ostatnio temat - zmiana grafiki

Autor: Max <max.el_at_interia.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 20:07:05 MET

Witam!
Mam płytę Asus CUSL2 na chipsecie Intel 815E (ICH2). Jej cechy:
FSB 133, ATA 100, USB 1,1, 4AGP, przeznacz.- P III 1,2Ghz. Z uwagi na
vivo żal mi ją wyrzucać, chciałbym zaś wzmóc chwilowo osiągi dla gier,
montując lepszą, niż mam (Asus,GF2) grafikę. Myślałem o R. 9550 Extreme,
lub pełny GF4. W sklepie twierdzą, że płyta za stara (niedawno
kosztowała 950 zetów!), że dziś całkiem nowe konstrukcje, że obie te w/w
karty blokowane będą przez zbyt wolny (w/w) procesor i zamulą się na tej
płycie, że za mało AGP, że może być różnica napięć, która spali płytę,
lub kartę.
Pytam więć - czy jest aż tak źle? czy ta zmiana karty rzeczywiście nic
nie da, a nawet może zaszkodzić? Proszę o opinie, również teoretyczne.
Max.