Upgrade kompa- co robić???:-P

Autor: Paulie <pablonet_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 20:02:33 MET

Moja obecna konfiguracja to:

proc: Athlon 1700+
płyta: MSI K7T266 PRO2 (chipset VIA KT266A, AGP 4x)
RAM: 256MB/266MHz
grafa: HIS Radeon 9600PRO
HDD: IBM 40GB 7200
        Seagate 40GB 5400

Planowałem powoli modernizować to żelastwo i trochę
jeszcze na nim w coś pograć. Radeona 9600PRO wstawiłem
kilka miesięcy temu za dziadka GF2 MX 400.
Następnie planowałem (w najbliższym czasie) dokupić 512 RAMu,
potem płytę (trochę później) i Athlona XP 3200+
bądź jakiegoś Semprona (jeszcze później).

Jak wiadomo jednak, po raz pierwszy od lat AMD zmienia
gniazdo procesora. W tym fakcie nie byłoby jeszcze problemu
bo żeby kupić szybszego proca i tak musiałbym kupić nową płytę
(bo obecna MSI obsługuje max 1800+); tylko, że AMD wprowadził
nawet 2 nowe gniazdka, a już całkiem szitowo się zrobiło
po wprowadzeniu PCI express, nie mówiąc już o ddr2... :-(

Krótko mówiąc- czy w moim przypadku jest jeszcze sens kupować
płytę na Socket A i proca na to gniazdo, czy też to nie ma już
żadnego sensu??? Może lepiej ewentualnie kupić już tylko RAM
i poczekać aż konfiguracja jak wyżej umrze śmiercią
naturalną i wtedy kupić: i nową płytę, i nowego proca,
i RAM ddr2 (więc może już nawet nie warto kupować ddr1 w takim razie...???)
no i nową grafikę, bo jak się okazuje ten Radeon niedawno
kupiony na taką nową płytę ze złączem PCI Express nie wejdzie (chyba, że
może zrobią płyty z dwoma złączami na kartę grafiki... :-)

PS- widzę, że są w sprzedaży płyty już z nowym gniazdem
na proca AMD 64, ale z kolei jeszcze z AGP (bez PCI Express!!!)
- jaki sens ma kupowanie takiej płyty (pociągnie się na niej
chwilę i znowu trzeba będzie nową kupować w przypadku chęci
zmiany karty graficznej)???

Chociaż może w moim przypadku ma, skoro kupiłem już kartę na AGP...

... no co radzicie???