Re: Hub USB 2.0 - przesyłanie napięcia

Autor: Paweł Chrobak <beefens-antyspam-_at_o2.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 20:06:16 MET

> Kupiłem ostatnio Hub USB 2.0 z zewnętrznym zasilaczem. Efekt jest
> taki, że kiedy po podłączeniu huba do komputera i poprzez zasilacz do
> kontaktu - po wyłączeniu komputera hub przekazuje napięcie na płytę
> główną (świeci się czerwona dioda od HDD na obudowie cały czas po
> wyłączeniu komputera). Nie wiem czy to zbieg okoliczności - ale
> kilkanaście dni temu uszkodziła mi się płyta - uszkodził się
> konkretnie BIOS.
> Czy taki hub nie powinien być jakoś zabezpieczony aby nie wzmacniał
> sygnału kiedy na wejściu do huba (na kablu od kompa) zanika napięcie?
> [...]

Jak na mój rozum to HUB powinien mieć diodę, aby nie przekazywać napięcia
przez USB, czy może uszkodzić ?
Cholera wie, dużo prądu chyba ten zasilacz od HUBa nie daje, a nie wiem czy
dobrze pamiętam ?
Czy to nie jest tak, że z salilacza jest osobno wyprowadzone napięcie USB
POWER ? czy coś takiego ?
Tak czy owak, weź miernik, i zobacz czy HUB przekazuje prąd do wyłączonego
zasilacza ?
USB ma osobną linię do tego. Zawsze możesz np. "Odciąć" ten przewód ;)
A tak przy okazji to powinieneś to pytanie skierować także tak do producenta
HUBa jak i płyty.Ich produkt, niech kombinują. Może oni nie dopatrzyli
czegoś