Re: Test kości pamięci

Autor: Czarek Gorzeński <czarek_at_piwo.org>
Data: Fri 17 Dec 2004 - 19:30:20 MET

Michal Lukasik napisał(a):
> Tak, jest wiarygodny. Czasem jednak to, że występują błędy nie musi
> oznaczać uszkodzenie RAMu. Równie dobrze może być uszkodzona płyta gł. Może
> to też być wina przegrzewania się RAMu, chipsetu, itp. Spotkałem się też z
> przypadkami, że niektóre pamięci nie działały prawidłowo tylko w
> konkretnych typach/modelach płyt głównych. Np. w mojej ASUS CUSL-2 za nic w
> parze nie chciały działać pamięci SpecTek-a - pojedynczo działały.
> Kingstony działają bez bólu.

Co nie zmienia faktu że czasami mamy odwrotny efekt - komputer
kompletnie nie działa z daną pamięcią (czytaj: wiesza się jeszcze
podczas wczytywania Windowsa albo chwilę po), a MemTest twierdzi, że
wszystko jest w najlepszym porządku. A jednek, ewidentnie jest to
problem pamięci (a przynajmniej jej współpracy z Windowsem), bo po
wymianie na inny model komputer chodzi wzorcowo. Co prawda ta sama
pamięć która robiła problemy w pierwszym zestawie zachowuje się bardzo
dobrze w innym, ale co z tego, jak dla użytkownika komputer nie działa,
czyli pamięć nie działa w jego zestawie.

Także jednak zalecam ostrożność w interpretacji wyników wszelkich testów.

Pozdrawiam

Czarek Gorzeński