Re: Test kości pamięci

Autor: Michal Lukasik <michu_at_albedo.CUTart.pl>
Data: Fri 17 Dec 2004 - 19:13:12 MET

Dnia 17.12.2004, Matrix napisał(a):

> ale czy on jest wiarygodny??, dzisiaj sie nalatalem bo cos mnie
> podkusilo zeby sprawdzic sobie pamiec memtestem, komp chodzil
> normalnie (czasami mial zwiechy ale to b. rzadko) po przejechaniu
> pamieci memtestem na samym pocztku zaczal mi sypac bledami, wiec nawet
> nie konczylem testu, poszedlem ja wymienic dostalem inna i bedac
> przezorny tez ja przetestowalem ta mi zaczela w memetescie wywalac
> bledy w ilosci stek tysiecy, ta tez poszedlem wymienialem koles mnie
> malo wzrokiem nie zabil ale dal mi nowa kosc tylko teraz juz mam
> [...]

Tak, jest wiarygodny. Czasem jednak to, że występują błędy nie musi
oznaczać uszkodzenie RAMu. Równie dobrze może być uszkodzona płyta gł. Może
to też być wina przegrzewania się RAMu, chipsetu, itp. Spotkałem się też z
przypadkami, że niektóre pamięci nie działały prawidłowo tylko w
konkretnych typach/modelach płyt głównych. Np. w mojej ASUS CUSL-2 za nic w
parze nie chciały działać pamięci SpecTek-a - pojedynczo działały.
Kingstony działają bez bólu.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/    UIN 53883184  GG#1902559