CRT na LCD czy warto ?

Autor: Norbert <norbas_at_op.pl>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 06:21:39 MET

 Dwa miesiące temu nabyłem monitor CRT Samsung 959NF. Nie mam zadnych
zastrzeżeń bo godnie zastąpił on Sony E400P który się popsuł.
Jednak ostatnio LG wprowadziło LCD 19 calowe z czasem reakcji 12ms.
(modelu nie pamiętam ale bazuje on chyba na modelu 1730B lub P )
I zacząłem się zastanawiać czy by nie kupić zamiast CRT z racji mniejszej
ilości zajmowanego miejsca , itd.
Czy biorąc pod uwagę , że mój czas spędzany przed komputerem ( około 8
godzin na dobę , często więcej) dzieli się po równo na 4 części... gry
komputerowe, oglądanie filmów i multimedia, internet, praca.
Sprawą której się obawiam w LCD są ewentualne błędne piksele i efekt
smurzenia w grach FPP i dynamicznych animacjach itp.
Czy czas 12ms to stan faktyczny czy tylko na papierze.
Jak taki monitor spisałby się np w grach jeśli chodzi o efekt smurzenia.
Jaka jest żywotność LCDkow gdyż u mnie monitor jest włączony przez
powiedzmy 15 godzin na dobę bez wygaszacza ekranu często. Jak zniósł by to
LCD.
Czy błędne piksele mają związek z czasem jaki monitor jest włączony?
Jeśli uważacie , że przesiadka na LCD w moim przypadku ma sens ( finansowo
koszta troche większe bo za 959NF dałem 1380zł) to czy LG byłby dobrym
wyborem? Jeśli nie to na jakie marki warto zwrócić uwagę?
Czytałem też , że na dniach ma sie pokazać w sprzedaży wersja z 8ms czasem
reakcji samsunga... warto czekać?
Czy do moich zastosowań przesiedlibyście się na LCD czy poczekali jeszcze
na jakieś następne generacje matryc itd.
Pozdrawiam i przepraszam za rozwlekłość.

--
*** P4-3GHz, 1GB-HYPERX, ABIT-IC7 MAX3 *** P3-1GHz, MSI-6337, 512SDR ***